صادرات ۳۷۵ میلیون دلاری کالا از مرز بین‌الملل شلمچه

موسوی از صادرات ۳۷۵ میلیون دلاری کالا در ۶ ماه نخست سال جاری از طریق مرز شلمچه خبر داد و گفت: این کالاها شامل انواع شیلات، مواد معدنی، مواد غذایی، میوه، تره‌بار، سیفی‌جات، فولاد و انواع مصالح ساختمانی بوده که عمدتا به کشور عراق صادر شده‌اند.

«سید علی موسوی» امروز (سه‌شنبه ۲۹ مهر) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند اظهار کرد: با توجه به تعطیلی سه ماهه نخست سال جاری و همچنین به دلیل شیوع بیماری کرونا عمده‌ترین میزان صادرات کالا از مرز شلمچه در شهریور امسال صورت پذیرفت به طوری که طی ۶ ماه نخست امسال ۳۷۵ میلیون دلار از طریق مرز شلمچه صادرات کالا را داشتیم.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از صادرات ۵۲ میلیون دلاری کالای غیرنفتی از طریق مرز شلمچه در شهریور ماه سال گذشته خبر داد و افزود: در شهریور سال جاری ۲۰۳ میلیون دلار صادرات کالای غیرنفتی از این مرز صورت گرفته که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۲۹۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

وی میزان ترانزیت خارجی کالا در شهریور ماه سال جاری از مرز شلمچه را ۶۹۷ هزار دلار برشمرد و تصریح کرد: این میزان ترانزیت نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را به همراه داشته است.

 

موسوی با بیان اینکه مقصد صادرات کالا از طریق مرز شلمچه عمدتا کشور عراق بوده است اضافه کرد: عمده صادرات کالا از منطقه آزاد اروند انواع شیلات، مواد معدنی، مواد غذایی، میوه، تره بار، سیفی جات، فولاد و انواع مصالح ساختمانی بوده است.

 

وی یکی از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اردند را حمایت از صنایع دانش‌بنیان دانست و بیان کرد: تقویت تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادراتی یکی از راهبردی مهم صادرات در منطقه آزاد اروند است که تاکنون به خوبی به آنها پرداخته‌ایم.

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌های صادراتی و راه‌های ارتباطی با کشورهای همسایه از جمله اقدامات و راهبردهای اساسی ما در بخش صادرات منطقه آزاد اروند است.

 

وی یاد آور شد: همچنین تسهیل در رویه‌ها و دستورالعمل‌های صادرات و پایش قوانین مخل در زمینه صنایع تولیدی و فعالان اقتصادی از جمله راهبردی است که در راستای روان‌سازی تجاری و رونق کسب و کار در دست پیگیری است.

 

کد خبر 984810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha