۸۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر دراستان سمنان کشف شد

سرهنگ نادعلی از کشف هشت هزار و ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدردر شش ماهه نخست سال جاری دراستان سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان،« سرهنگ عباس نادعلی» ر نشست خبری با تأکید بر اینکه دشمنان از طریق مواد مخدر بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده است گفت: پنج درصد از متهمان حوزه مواد مخدر که در سطح استان سمنان دستگیر می‌شوند را زنان تشکیل می‌دهند.

 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان افزایش اعتیاد زنان و کاهش سن اعتیاد را دو موضوع جدی عنوان کردو گفت: اعتیاد زنان در چند سال اخیر دو برابر شده و میانگین سن اعتیاد طی سال‌های اخیر به ۲۴ سال رسیده است.

 

وی وابستگی زنان به مواد مخدر رابیشتر از مردان  دانست وگفت:  طی دوسال وابستگی شدید در زنان بوجود می آید در حالیکه این بازه در مردان بین شش تا هشت سال است.

 

نادعلی با اشاره به اینکه اعتیاد زنان با مصرف مواد خطرناک مثل شیشه آغاز می شود اظهارداشت: گرایش آنها بخصوص دانشجویان دختر به مصرف گل و حشیش بیشتر است درصورتیکه بر اساس تحقیقات اعتیاد در مردان از سیگار و قلیان آغاز می شود.

 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با بیان اینکه سن اعتیاد در کشور امروزه از ۱۲ تا ۱۴ سال شروع می‌شود ادامه داد: اعتیاد قشر جوان و جمعیت فعال در کشور را تهدید می‌کند.

 

وی تمرکز بر اقدامات اطلاعاتی جهت شناسایی باندها و قاچاقچیان مواد مخدر را از اولویت های پلیس مبارزه با مواد مخدر برشمردواذعان داشت: تمرکز بر شناسایی و برخورد قاطع با خرده فروشان، جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، تمرکز بر کنترل محورهای مواصلاتی و ضربه به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان از دیگر برنامه های پلیس است.

 

نادعلی با تاکید بر اینکه عمده مواد کشف شده در استان سمنان عبوری است گفت: استان سمنان به لحاظ همسایگی با استان های کویری، محور ترانزیت موادمخدر است و مقصد بسیاری از مواد مکشوفه، کشورهای اروپایی است.

 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان، با بیان اینکه در شش ماهه اول سال جاری و با تلاش مأموران انتظامی شش باند مسلح قاچاق مواد مخدر شناسایی و منهدم شدند اضافه کرد: ۹ قبضه اسلحه از این باندهای مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

 

وی با بیان اینکه در این بازه زمانی همچنین ۳۷ باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر در استان سمنان شناسایی و متلاشی شده است، ابراز کرد: متخلفان به مراجع قضائی تحویل داده شده‌اند.

 

نادعلی از کشف هشت هزار و ۱۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در شش ماهه نخست سال جاری در سطح استان سمنان خبردادوافزود: ۲۱ نفر از عناصر اصلی باندهای قاچاق در عملیات مشترک پلیس مبارزه مواد مخدر استان با استان‌های دیگر به چنگ قانون گرفتار شده‌اند.

 

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان سمنان با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال ۹۹ همچنین دو هزار نفر در استان سمنان مرتبط با جرایم مواد مخدر دستگیر شده‌اند، بیان داشت: نیمی از دستگیر شدگان دارای مدرک تحصیلی زیر دیپلم داشته‌اند و پنج درصد دستگیر شدگان زن هستند از سوی دیگر بیشترین کشفیات مواد مخدر در استان به ترتیب مربوط به شهرستان‌های شاهرود، دامغان و سمنان است.

کد خبر 984913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha