بهره برداری صحیح از ظرفیت های موجود بستر تحقق رشد و توسعه است

حجت الاسلام حسینی با اشاره به وجود ظرفیت های گسترده موجود در استان، گفت: بهره برداری صحیح از این ظرفیت ها برای تحقق رشد و توسعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «سید علی حسینی» امروز(29 مهر) در در نخستین همایش ملی توسعه پایدار شهرستان بروجرد، گفت: استان لرستان و شهرستان بروجرد سرشار از پتانسیل ها و توانمندی های خدادادی است که بهره برداری صحیح از این ظرفیت ها می تواند بستر تحقق رشد وتوسعه باشد.

 

امام جمعه بروجرد با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی جدی برای بهره برداری از ظرفیت های موجود، افزود: متاسفانه برنامه مناسبی در این حوزه دیده نمی شود.

 

وی ادامه داد: ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در کشور وجود دارد ولی برنامه مناسبی برای استفاده از همه ظرفیت ها نیست.

 

حجت الاسلام حسینی همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت فرهنگ مصرف کالای داخلی، افزود: رونق تولید بستر رونق اشتغال و توسعه اقتصادی است.

 

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی و تبلیغ مصرف کالای داخلی برای رونق تولید و اشتغال در جامعه باید توسط نهادهای فرهنگی کشور نهادینه شود.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به توانمندی های موجود در عرصه کشاورزی، باغداری و..، گفت: توسعه صنایع تبدیلی برای رونق اشتغال، تولید و اقتصاد ضروری است.

 

وی بیان کرد: امروزبسیاری از محصولات تولیدی به صورت مواد اولیه و خام به فروش می رسد و بعد از فرآوری شدن با قیمت بالا به دست خودمان می رسد، در حالی که همین محصولات تولیدی را بتوان فراوری کرد علاوه بر ایجاد اشتغال در اقتصاد هم نقش مهمی دارد.

 

امام جمعه بروجرد با تاکید بر حمایت دولت از تولید کنندگان و کشاورزان گفت: دولت باید جلوی واردات بی رویه را بگیرد چراکه واردات بی رویه و قاچاق کالا آسیبی جدی فرا روی تولید است.

 

وی بیان کرد: متاسفتمه برخی موارد کالا از کشورهای مختلف وارد می شود، در حالی که در داخل کشور همان کالا تولید می شود و واردات بی رویه به اشتغال و تولید ضربه می زند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مصرف کالای داخلی برای حمایت از تولید بیان کرد: تبلیغ برای مصرف کالای داخلی باید فرهنگ سازی شود و نهادهای فرهنگی وظیفه دارند فرهنگ سازی کنند.

 

کد خبر 984997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha