توسعه صنایع تبدیلی نقش مهمی در تحقق رشد و توسعه دارد

گودرزیان بهره برداری صحیح از ظرفیت های بومی را مهم ترین راه تحقق رشد و توسعه دانست و گفت:توسعه صنایع تبدیلی می تواند نقش مهمی در تحقق رشد و توسعه در استان داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « احمد گودرزیان» امروز(29 مهر) در در نخستین همایش ملی توسعه پایدار شهرستان بروجرد، اظهار داشت: شهرستان بروجرد سرشار از ظرفیت های گسترده ای است که بهره برداری صحیح از این ظرفیت ها می تواند بستر تحقق رشد و توسعه باشد.

 

سرپرست فرمانداری بروجرد با اشاره به ظرفیت های فرهنگی و علمی گسترده در شهرستان بروجرد، افزود: وجود ۱۳ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در شهرستان بروجرد از ظرفیت های مهمی است که باید در راستای تحقق رشد و توسعه به کار گرفته شود.

 

وی با اشاره به توانمندی های شهرستان بروجرد در عرصه کشاورزی و باغی، افزود: شهرستان بروجرد به دلیل شرایط آب و هوایی و خاک حاصلخیز شرایط مناسبی برای کشت محصولات کشاورزی دارد.

 

گودرزیان خاطرنشان کرد: توسعه صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی  می تواند بستر بهره برداری از  این ظرفیت برای توسعه و پیشرفت باشد و از خام فروشی محصولات تولیدی جلوگیری کند.

 

سرپرست فرمانداری بروجرد با اشاره به تنوع گیاهان دارویی شهرستان بروجرد، افزود: بروجرد ظرفیت خوبی در عرصه  تولید گیاهان دارویی دارد.

 

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۲۰ هکتار از اراضی بروجرد زیر کشت گیاهان دارویی است و سالانه ۱۸۸ تن تولید گیاهان دارویی تولید می شود.

 

گودرزیان بیان کرد: در شهرستان بروجرد شرایط اقلیمی مناسب برای کشت نباتات و احداث شهرک های گلخانه ای وجود دارد و همچنین پرورش ماهیان که سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن تولید می شود و می توان این ظرفیت را افزایش داد.

 

وی اظهار کرد: ضروری است تا از ظرفیت تشکل های غیر دولتی صنعت گران و کشاورزی برای توسعه شهرستان استفاده کرد.

 

سرپرست فرمانداری بروجرد همچنین با اشاره به توانمندی های شهرستان بروجرد در عرصه صنعت، اظهار کرد: وجود واحدهای صنایع بزرگی مانند نساجی، داروسازی اکسیر و زاگرس فارمد از دیگر ظرفیت های شهرستان هستند که در توسعه صنعت پوشاک و داروسازی نقش مهمی ایفا می کنند.

 

وی اظهار داشت: این شهرستان در صابون سازی شهرت زیادی دارد و صنعت صابون سازی به نام بروجرد ثبت شده است.

 

گودرزیان با اشاره به توانمندی شهرستان بروجرد در عرصه صنایع دستی، اظهار کرد: صنایع دستی و سنتی در رونق اقتصادی و توسعه شهرستان اهمیت دارد و باید برای رونق صنایع دستی تلاش شود.

 

کد خبر 985006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha