کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان تا پایان سال به ۷۰۰ کانون می‌رسد

حجت الاسلام ارزانی گفت: خوشبختانه در استان همدان تا به امروز ۵۹۴ کانون به ثبت رسیده است که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این تعداد را به ۷۰۰ کانون ارتقا دهیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در دیدار وزیر ارشاد با مجمع نمایندگان استان همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب‌رضا ارزانی»  با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون‌ها در استان همدان گفت:  خوشبختانه در این استان تا به امروز 594 کانون به ثبت رسیده است که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری این تعداد را به 700 کانون ارتقا دهیم، در کانون‌های این استان 35173نفر عضو و 11200 فعالیت در شش ماه اول سال به ثبت رسیده است.

 

رئیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ، در ادامه این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون‌ها در استان همدان تصریح کرد: خوشبختانه در این استان تا به امروز 594 کانون به ثبت رسیده است که در تلاش هستیم تا پایان سال جاری به ۷۰۰ کانون ارتقا دهیم.

 

وی تعداد کتابخانه‌های کانون‌های این استان را 337باب اعلام کرد و گفت: علاوه بر این تعداد 10 کتابخانه رو باز و 2کتابخانه مخزن‌دار نیز تا پایان سال اضافه خواهد شد.

 

«علیرضا مختارپور » در ادامه این جلسه  با بیان اینکه برخی کتابخانه‌های استان‌ها متاسفانه با محرومیت روبه‌رو هستند، گفت: در سال 100 هزار عنوان کتاب چاپ می‌شود که اگر بخواهیم به هر کتابخانه فقط 3عنوان را ارائه کنیم مبلغی بالغ بر 100میلیارد تومان در سال می‌شود.

 

دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور ادامه داد: نهاد کتابخانه‌ها ماهیانه مبلغ 15میلیارد تومان از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این در حالی است که ما در کل کشور ماهیانه 39 میلیارد تومان پرداخت حقوق به پرسنل بدون احتساب 50درصد مصوب حقوق کارکنان دولت را داریم، در حال حاضر از محل ماده 64 شهرداری‌ها از سوی مجلس شورای اسلامی نیز کمک‌هایی به نهاد می‌شود. البته نیم درصد سهم شهرداری‌ها برای تخصیص به کتابخانه‌های عمومی چندین سال است که با مشکلاتی روبرو بوده که این امر هم نیازمند مساعدت بیشتر است.

 

وی تعداد کتابخانه‌های تاسیس شده در استان همدان از ابتدای سال 96 تا به امروز را 14 باب اعلام کرد و افزود: از این میان 6 کتابخانه با مشارکت‌های مردمی احداث شده است. همچنین سه کتابخانه با پیشرفت بالای 70درصد داریم که نیازمند 2میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است، از سوی دیگر 3کتابخانه زیر 70درصد پیشرفت نیز وجود دارد که 11میلیارد اعتبار برای تکمیل آن نیاز است.

 

 

کد خبر 985073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha