وقف، يکي از بهترين راه هاي زنده نگه داشتن نام نیک از انسان است

حجت الاسلام عسگری، گفت: در جامعه امروزی وقف، يکي از بهترين راه هاي زنده نگه داشتن نام نیک از انسان است.

حجت الاسلام هادی عسگری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: قرآن، آخرین و کامل ترین نسخه ی شفابخش کتاب هاي الهي است که خدا بر انبياء و اوليايش فرستاده است. هيچ علم ربّاني ، مسأله ي الهي ، برنامه ي زندگي و راه معرفت، با اصل و فرع و جزئياتش، در کتابي نيست؛ مگر در قرآن کريم کامل ترین آن هست . قرآن کريم سرشار از معارفي بلند و عميق در همه ي مسائلي است که بشر براي پيمودن راه سعادت به آن نياز دارد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران کرمانشاه  با اشاره به ظرفیت انسان ها در درک معارف الهی کرد، افزود: مخاطبان قرآن همه  مردم هستند و مطالب آن براي همه قابل فهم و درک است امّا ظرفيّت انسان ها براي پذيرش معارف و معارف الهي تفاوت دارد؛ هر کس به اندازه استعداد و ظرفیتش از معارف قرآن بهرمند می‌شود. 

 

حجت الاسلام عسگری راه رسیدن به مقام انسانیت و خلیفه اللهی را، بهره مندی از قرآن کریم و عمل به آیات آن و همچنین دعوت مردم به عمل به قرآن ، دانست و در همین راستا نقش وقف در ترویج فرهنگ و عترت قرآنی را مهم شمرده و تصریح کرد :  واقفان قرآنی، از جمله عاملان به قرآن و شریک ثواب قاریان ، حافظان و عاملان به قرآن کریم هستند و هر کس به این معرفت برسد قطعا اثری از خود به وقف خواهد گذاشت همانطور که شهدا با خون خود مروج قرآن و مکتب اسلام شدند و سرمایه عمر خود را وقف تحفیظ و تعمیق و ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم السلام کردند و شاگردان صدیق مکتب قرآن و عاشورای حسینی بودند و قرآن هم به صداقت و وفاداری آنها گواهی می دهد. 

 

وی با اشاره به روح الهی و جاودانه انسان ها و میل انسان به فنا ناپذیر بودن ، راه زنده نگه داشتن یاد و نام انسان را کارهای خیریه و خدا پسندانه دانست و افزود :  مرگ در حقيقت وسيله  انتقال به عالم ديگر براي زندگي ابدي است. تاريخ بشر نشان مي دهد که حتّي ناباوران به خدا و دين، خود را موجودي فاني به شمار نمي آورند. از اين رهگذر انسان دوست دارد پس از وي،نامي نیک از او در عالم به يادگار بماند. در فرهنگ ایرانی اسلامي يکي از بهترين راه هاي زنده نگه داشتن نام نیک از انسان، عموم کارهاي خيريه به ويژه وقف ترویج دین، که باقيات صالحات گفته مي شود، نام برده شده است و مردم به آن دعوت شده اند.

 

عسگری در پایان بر اهمیت وقف های قرآنی و تاثیر آنها در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت : امروز اگر شاهد حضور انسان های تربیت یافته در مکتب قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام در جامعه اسلامی هستیم به برکت وقف های قرآنی است  و اگر از نماد ها و پیام های قرآنی و معارف اسلامی و سنت ائمه معصومین علیهم السلام بهرمندیم و صوت ملکوتی قرآن گوش جان ما را می نوازد و چهره های نورانی قرآنی و عالمان ربانی مکتب جعفری را مشاهده می‌کنیم از ثمرات و برکات همین گونه موقوفات است .

کد خبر 985115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha