وقف در هر زمانی بر اساس تناسب نیاز جامعه باید شکل گیرد

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه راه خیر هیچ گاه بسته نمی شود و توقف ندارد، گفت: در هر زمانی بر اساس تناسب نیاز جامعه باید وقف را انجام داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «سید عباس موسوی»، امروز (سه شنبه 29 مهر) در همایش «یاوران وقف» استان فارس که در سالن «ثقلین» اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شد، گفت: دنیا محل گذر و امتحان انسان هاست و آنچه می ماند حیات آخرتی برای انسان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه احیای موقوفات دارای اجر، خیر و مزد است، تاکید کرد: بر اساس آیات قرآن خداوند اجر و مزد به انسان ها برای خوبی هایشان و برای بد هایشان مورد توبیخ قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه بحث وقف یک بحث مهم است و به عنوان چشمه همیشه جوشان در اسلام دیده می شود، اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین (ع) در صدر اسلام چاه هایی حفر کردند و نخلستان هایی هم کاشتند که به عنوان وقف بر امور مسلمین محسوب می کردند، حتی غیر مسلمین هم این وقف را دارند.

حجت الاسلام موسوی با تاکید بر اینکه راه خیر هیچ گاه بسته نمی شود و توقف ندارد، تاکید کرد: در هر زمانی بر اساس تناسب نیاز جامعه باید وقف را انجام داد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با یادآوری این مطلب که نیاز امروز جامعه نیازهای جدیدی است و واقفین هم بر همین اساس وقف می کنند و اداره اوقاف بر اساس نیازهای احصا شده جامعه، مشاوره می دهند، اضافه کرد: در سازمان اوقاف و امور خیریه هیچ گاه نگفتیم اوقاف را متولی و ناظر قرار دهد، گفته ما اینست که این سنت حسنه ادامه دار باشد و خودش واقف و خود و یا فرزندانش متولی باشند.

وی با اشاره به اینکه در بخش های جدید و روز نظیر موتورهای هیبریدی، وقف ورود پیدا کرده است و این یک اتفاق مهم است، تاکید کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در فارس و کشور، بالغ بر 20 و چند میلیارد تومان از طریق توزیع بسته های معیشتی کمک کرده ایم و این کمک ها بازهم ادامه خواهد یافت.

در پایان این مراسم از جدیدترین وقف استان فارس، رونمایی شد، این زمین کشاورزی 150 هکتاری با ارزش 30 میلیارد ریال توسط واقف 15 ساله و مادرش برای بخش پژوهشی بیمارستان پیوند اعضای «بوعلی سینا» رونمایی شد.

کد خبر 985174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha