نگاه مسئولان به منطقه مرزی و کمتر توسعه یافته نهبندان ویژه باشد

بیکی گفت: نگاه مسئولان به منطقه مرزی و کمتر توسعه یافته نهبندان باید ویژه باشد تا توسعه سرعت یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» عصر امروز (۲۹ مهر) در دیدار با «جعفر احسانی مهر» مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی در ابتدا ضمن معرفی جامع شهرستان و بیان ظرفیت ها، اظهار داشت: یکی از دلایلی که سبب کمتر توسعه یافتگی نهبندان شده است، وسعت و پراکندگی بالای شهرستان است که می طلبد دستگاه های مختلف اجرایی برای جبران کاستی ها، توجه ویژه ای به نهبندان معطوف دارند.

 

 

 

بیکی با بیان اینکه شهرستان نهبندان دارای  ۲۶ هزار کیلومتر مربع وسعت است، افزود: این شهرستان ۱۷ درصد مساحت استان خراسان جنوبی و دومین شهرستان وسیع استان است و با سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۸ به نهبندان؛ توجه به این شهرستان بیشتر شد و مبلغ ۶۰ میلیارد اعتبار در سال های بعد از محل اعتبارات سفر علاوه بر اعتبارات شهرستان تخصیص داده شد.

 

 

وی با اشاره به وجود ۲۳ نوع ماده معدنی در نهبندان، گفت: شهرستان نهبندان رتبه اول تنوع مواد معدنی در استان را دارد و به دلیل اینکه زیرساخت های لازم در منطقه معدنی شاهکوه سبب مشکلاتی برای معدن داران است، گفت: با پیگیری های استاندار، برق رسانی در مرحله مناقصه است لذا برای برق رسانی طی تفاهم نامه ای سه جانبه ۲۷۰ میلیارد تومان در این منطقه سرمایه گذاری می شود.

 

 

 

وی بیان کرد: متاسفانه در مقوله فرآوری معدنی، خام فروشی داریم؛ سال گذشته تلاش شد در جهت جذب سرمایه گذار اقدام شود که در حال حاضر در شهرک صنعتی دو واحد فرآوری کنسانتره آهن و منیزیت در حال احداث هستند.

 

 

 

 بیکی با بیان اینکه در حوزه اعتبارات دهیاری ها و بخشداری ها عمده درآمدها وابسته به مالیات بر ارزش است، گفت: در شهرستان نارضایتی عمده ای در حوزه مالیاتی تاکنون بوده، لذا اجرای آموزش های مالیاتی و تکریم ارباب رجوع در خدمت رسانی باید مورد توجه باشد.

 

 

 

وی در پایان گفت: نگاه مسئولان به منطقه مرزی و کمتر توسعه یافته نهبندان باید ویژه باشد تا توسعه سرعت یابد.

 

 

در ابتدای این نشست نیز احسانی مهر؛ مدیرکل امور مالیاتی استان که اولین سفر شهرستانی او بعد از انتصاب به نهبندان است، ضمن بیان برنامه های کاری گفت: نهایت مساعدت و همکاری با مودیان در این شهرستان انجام خواهد شد.

کد خبر 985195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha