​تجلیل از ۴ واقف گلستانی در سطح ملی/ ثبت ۱۵ وقف جدید در گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد گفت: به منظور ترویج فرهنگ وقف در جامعه و تجلیل از واقفان امروز از چهار واقف گلستانی در سطح ملی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» عصر امروز(سه شنبه 29 مهر) در مراسم همایش ملی تجلیل از یاوران وقف اظهار کرد: آیین گرامیداشت هفته وقف و تجلیل از تلاشگران و مجاهدین عرصه وقف، عصر امروز با حضور «عباس صالحی»، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام «سیدمهدی خاموشی»، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه به صورت ارتباط مجازی با استان های کشور برگزار شد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان ادامه داد: این همایش با هدف ترویج فرهنگ وقف در جامعه و تجلیل از واقفان و خیران در نظر گرفته شده و در این مراسم از واقفان «سلطانعلی ابراهیمی» به دلیل  وقف در حوزه سلامت و توانبخشی در آزادشهر، «سید عبدالله خادمی» به عنوان هیئت امنای برتر، «یزدانی»  مینودشت به خاطر وقف عرصه ای برای حوزه علمیه شهرستان مراوه تپه و «سید ابوالفضل مفیدی» به دلیل وقف ساختمان 146 متر برای فاطمیه و مرکز قرآنی به صورت ملی تجلیل به عمل آمد.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد افزود: همچنین در مراسم امروز 20 نفر از واقفان و همراهان اوقاف در رزمایش مواسات و کمک مومنانه و برگزاری مراسمات مذهبی در ایام محرم و صفر در بقاع متبرکه استان تجلیل شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: 63 وقف جدید از دهه وقف گذشته تا به امروز  در استان گلستان به ثبت رسیده که 15 مورد آن در سال جدید  ثبت شده است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان بیان کرد: با وجود مشاوره هایی که داده می شود هنوز میل مردم به دلیل تقیدی که دارند در حوزه وقف به موضوعات تعزیه داری اباعبدالله الحسین(علیه السلام)، مساجد و مسائل مذهبی است ولی توصیه می کنیم که واقفان به موضوعات وقف در حوزه مسائل قرآنی، اشتغال، جوانان و سلامت نیز ورود پیدا کنند که این وقف ها به توسعه متوازن استان کمک می کند.

  

 

کد خبر 985216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha