فرهنگ سازی عامل موثر در توسعه ورزش همگانی است

زارع با بیان اینکه فرهنگ سازی عامل موثر در توسعه ورزش همگانی است گفت: رویدادهای ورزشی عاملی مهم در همبستگی اجتماعی بوده و اتحاد و انسجام ملی را تقویت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(سه شنبه،۲۹ مهر) در دومین نشست شورای عالی ورزش های همگانی گیلان در استانداری با تبریک ماه ربیع الاول از عموم مردم جهت ترویج ورزش به‌منظور حفظ سلامت جسم و روح به ویژه در شرایط کنونی کشور به لحاظ بیماری کووید ۱۹ دعوت کرد.

 

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه بیش از بیش به بهداشت و سلامت جسم و روح افزود: ورزش از ارکان مهم زمینه‌سازی و فراهم‌سازی شادابی و پویایی زندگی است و در ابعاد همگانی و قهرمانی تاثیرات شگرفی در جامعه ایجاد می‌کند.

 

وی افتخارات و موفقیت‌های ورزشی را موجب ایجاد نشاط، شادابی و تقویت روحیه ملی دانست و تاکید کرد: این افتخارات منجر به غرور ملی در عرصه‌های بین‌الملل می‌شود.

 

زارع افزایش شتاب توسعه را در گرو برخورداری از جامعه‌ای پویا و سالم دانست و گفت: باید بستر لازم برای فعالیت‌های ورزشی به ویژه ورزش همگانی افزایش یابد.

 

وی ورزش را از عوامل موثر بر توسعه و عامل انسجام، وحدت و همدلی برشمرد و تصریح کرد: رویدادهای ورزشی عاملی مهم در همبستگی اجتماعی بوده و اتحاد و انسجام ملی را تقویت می‌کند.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری در سایه یکپارچگی، وحدت و انسجام می‌توانیم از مشکلات و دشمنی‌های استکبار سربلند بیرون آییم اذعان کرد: زمانی در بخش‌های مختلف جامعه تاثیرگذار خواهیم بود که این همدلی و وفاق در آحاد جامعه جلوه‌گر بوده و زمینه‌ساز تقویت سرمایه‌های اجتماعی شود که دست‌یابی به این مهم در گروی بهره‌مندی از ظرفیت جوانان و فراهم‌سازی بستر لازم برای فعالیت آنان است.

 

وی در ادامه با اشاره به درگیری هشت ماهه کشور با کروناویروس که تمام فعالیت‌های‌ فردی و اجتماعی افراد را تحت‌الشعاع قرار داده است ابراز کرد: این ویروس نباید منجر به تعطیلی ورزش و سایر فعالیت‌ها شود بلکه باید متناسب با این بیماری سبک زندگی را تغییر داد.

 

زارع با اشاره به موفقیت ایران اسلامی در مدیریت بیماری کووید ۱۹، انسجام و وفاق ملی را عامل این موفقیت دانست و خاطرنشان ساخت: باید این روند را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استمرار بخشیم.

 

وی با بیان اینکه برای توسعه ورزش‌های همگانی باید از روش‌های علمی استفاده کنیم خواستار تولید محتوا و برنامه ریزی توسط رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی جهت فرهنگ سازی ورزش همگانی شد.

 

گفتنی است، در پایان این جلسه از ورزشکاران نمونه استان که دارای سهمیه المپیک و پارا المپیک بودند تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 985236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha