پیش نمایش مستند هرمز از مجموعه “رخساره زمین”

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در اهمیت دادن به جزایر جنوبی کشور؛ بیستم آبان ماه مستند “رخساره زمین”را رونمایی و پخش عمومی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، چندی پیش مقام معظم رهبری با تاکید بر موضوع خام فروشی و صادرات فله ای مواد خام، به فروش خاک جزیره هرمز نیز اشاره کردند و گفتند باید در این زمینه کار جدی صورت گیرد. در این راستا و به منظور تحقق منویات ایشان، طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یکی از اهداف و ماموریت های خود را تمرکز بر این موضوع تعریف کرد.

به منظور عملیاتی سازی این مهم، مدیر طرح توسعه نوآوری ها و فناوری های حوزه زمین شناسی، معدن و صنایع معدنی به همراه معاونین و اساتید این حوزه، سفری به این جزیره داشتند تا با تهیه مستندی بین المللی به شناسایی و معرفی پدیده های منحصر بفرد زمین شناسی این جزیره، بپردازند.

این طرح بنا دارد سری مجموعه های مستندی را با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف جلوگیری از خام فروشی منابع طبیعی با ابزار نوآوری و فناوری تحت عنوان “رخساره زمین” با هدف معرفی و شناساندن جاذبه های زمین شناسی، ژئوتوریسم و گردشگری معدن و در پی آن ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق از طریق توسعه گردشگری حوزه های مذکور، تهیه کند.

در این راستا، به منظور ایجاد زمینه ها و در پی آن توسعه گردشگری معدن و پدیده های زمین شناسی، از کلیه فناوران و صاحبان ایده در این حوزه دعوت میشود تا با ارائه ایده های نوین خود و حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری این حوزه، کمک کنند.

کد خبر 985275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha