اواسط آبان؛ آغاز تست انسانی واکسن بومی کرونا

نمکی گفت: مراحل تست واکسن کرونا با چهار یا پنج گروه در کشور در حال دنبال شدن است و ۲ یا سه گروه پیشرفت خوبی داشته و طبق استانداردهای جهانی، اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، «سعید نمکی»، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه نیز، گفت: واکسن ایرانی کرونا مراحل آزمایش حیوانی را رد کرده و از اواسط آبان ماه امسال وارد مرحله آزمایش انسانی می‌شود.

وی ادامه داد:  ۲ تا۳ اکیپ فنی و متخصص در زمینه ساخت واکسن به پیشرفتهای نسبتا خوبی طبق استانداردهای روز رسیده اند و از اواسط آبان ماه وارد مدل انسانی می شوند که اگر این بیماری و واکسن دچار تغییرات بنیادین علمی به دلیل دگرگونی نوع این ویروس نشود در اینده نزدیک خبرهای خوبی در این زمینه به مردم کشور خواهیم داد..

نمکی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه  اگر بیماری و واکسن دچار تغییرات بنیادین و دگرگونی نشود، ما در رابطه با ساخت واکسن شیوه‌های خوبی را پیش برده ایم، تصریح کرد: این مورد را نیز به سازمان جهانی بهداشت هم این موارد را اعلام کرده ایم.

این مسئول گفت: امیدواریم با این روند و رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم در آینده نزدیک خبرهای خوبی را برای مردم ایران در رابطه به واکسن کرونا داشته باشیم

نمکی در پایان سخنان خود گفت: کنترل بیماری به عزم همگانی نیاز دارد و در این وضعیت با خواهش و تمنا نمی شود مقابل کرونا ایستاد و آنرا کنترل کرد، بلکه باید با کسانی که هنجار شکنی می کنند و با عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی این وضعیت را بدتر می کنند، برخورد قاطع شود.

کد خبر 985280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha