واحد تولیدی ماسک فیلتردار N٩۵ در آذربایجان‌غربی به بهره برداری می رسد

شهریاری گفت: واحد تولیدی ماسک فیلتردار N٩۵ با ظرفیت تولید ماهانه ۶ میلیون عدد ماسک، روز پنجشنبه این هفته در شهرستان خوی، استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، «محمدمهدی شهریاری»، استاندار آذربایجان‌غربی، در جلسه ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان‌غربی، گفت: واحد تولیدی ماسک فیلتردار N٩۵ با ظرفیت تولید ماهانه ۶ میلیون عدد ماسک، روز پنجشنبه این هفته در شهرستان خوی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این راستا یک کارخانه تولید ماسک سه لایه نیز با ظرفیت تولید روزانه ۴٠٠ هزار عدد ماسک، در این استان آماده افتتاح است، افزود: این استان یکی از واحدهای تولید دستکش را در اختیار دارد و بیش از ظرفیت کشور را تولید و جهت استفاده مردم روانه بازار می‌کند.

شهریاری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در بحث مواد ضدعفونی و الکل نیز خودکفا هستیم و مشکل خاصی در این موارد نداریم، اظهار کرد: مهمترین علت افزایش بیماران در استان، رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه، آغاز فصل کشاورزی در منطقه و ورود گردشگران به داخل شهرهای این استان است.

این مسئول تصریح کرد: باید نظارتها در سطح شهر برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشتر شود و محدودیت‌ها برای گروه سه و چهار اعمال شده و در صورت نیاز محدودیت ها تشدید یابد.

پیشنهاد اختصاص ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه های بیمارستانی در سطح استان

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی، ناصر حضرتی پر، نیز در جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا که با حضور وزیر بهداشت و درمان برگزار شد، گفت: با رهنمود و راهنمایی های راهبردی مقام عالی استان توسعه پایدار و متوازن و همه جانبه از اولویت های مهم و اساسی سازمان برنامه و بودجه استان در سالهای اخیر بود.

وی با بیان اینکه با اهمیت توسعه شاخص های انسانی ، امسال در راستای توسعه شاخص های انسانی بویژه در حوزه سلامت تمرکز بیشتری داشته ایم، گفت: امسال پیشنهاد داده ایم که از محل اعتبارات توازن منطقه ای ۴۵ میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه های بیمارستانی استان که پیشرفت بالایی دارند، اختصاص یابد.

حضرتی پر در پایان سخنان خود افزود: درسالهای اخیر بصورت میانگین ۸۰ تا ۹۰ میلیارد تومان برای توسعه بخش بهداشت و درمان در شهرهای مختلف استان اختصاص یافته است.

 

 

کد خبر 985282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha