۳۲۸۵ خانوار تحت حمایت کمیته امداد خراسان جنوبی خانه‌دار شدند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: با اجرای شدن طرح مسکن محرومین در استان، تاکنون سه هزار و ۲۸۵ خانوار مددجوی تحت حمایت این نهاد صاحب خانه شدند.

« رضا سلم آبادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: در پی سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی، مصوب شد در راستای مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی استان، ۱۰ هزار واحد مسکن ویژه محرومان احداث شود که ساخت پنج هزار واحد از این تعهد به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و پنج هزار واحد نیز به کمیته امداد واگذار شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی با اشاره اینکه در دور اول حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در خراسان جنوبی ۲ هزار واحد مسکن محرومان به متقاضیان تحویل شد، گفت: از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ واحد توسط بنیاد مسکن و ۵۰۰ واحد توسط کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت واگذار شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در دور دوم سفر دکتر نوبخت به استان ۲ هزار واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت تحویل شد.

 

سلم آبادی با بیان اینکه ۵۰ درصد هزینه ساخت واحدهای مسکونی ویژه محرومان در استان بر عهده دولت است، تصریح کرد: ۵۰ درصد باقیمانده نیز از طریق پرداخت تسهیلات و کمک های بلاعوض دو دستگاه اجرایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کمیته امداد تامین شده است.

 

به گفته وی برای واحدهایی که در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می شود، به متقاضیان ۶۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۲۵ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می شود و در خصوص تسهیلات کمیته امداد برای ساخت پنج هزار واحد مسکن محرومان، مددجویان تحت حمایت این نهاد از ۳۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات با کارمزد سه درصد بهره مند می شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: با تلاش همه دستگاه‌های متولی پیشرفت خوبی در روند اجرای طرح مسکن محرومان استان داشتیم و احداث این واحدها خوشحالی و رضایت مردم و تثبیت و مهاجرت معکوس آنان را از حاشیه شهرها به روستاها در پی داشته و موجب امیدواری مردم شده است.

 

سلم آبادی یادآور شد: مبلغ هزینه بلاعوض تاکنون برای واحدهای شروع شده از محل منابع سازمان برنامه و بودجه ۱۰۳ میلیارد ۸۶۷ میلیون تومان و مبلغ هزینه بلاعوض تاکنون برای واحدهای شروع شده از منابع وام صندوق امداد ولایت ۶ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان است.

 

وی ادامه داد: از مجموع پنج هزار واحد مسکونی محرومين سه هزار و ۹۷۱ واحد مسکونی، ویژه مددجویان در مناطق روستایی بوده که تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد به مددجویان تحت حمایت تحویل داده شده و یک هزار و ۶۷۱ واحد مسکونی روستایی تا پایان آذر ماه به مددجویان واگذار خواهد شد.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی گفت: از مجموع پنج هزار واحد محرومین یک هزار و ۲۹ واحد مسکونی، ویژه مددجویان در مناطق شهری بوده که تا پایان سال جاری تکمیل و واگذار خواهد شد.

 

گفتنی است تا قبل از اجرای طرح مسکن محرومین در استان، از طریق کمیته امداد طی ۱۰ سال گذشته سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت واگذار شده است، در حالی که با اجرای طرح مسکن محرومین ظرف این مدت کوتاه بیش از پنج هزار مددجوی تحت حمایت خانه دار شده اند.

کد خبر 985311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha