کرونا، عامل تشدید مشکلات روانشناختی خانواده‌ها

عرفانی گفت: خانواده‌ها با مشکلات روانشناختی گوناگونی روبرورهستند که شرایط کرونا موجب تشدید آن شده است، افزایش افسردگی و پرخاشگری و بروز خشونت‌های خانوادگی از جمله مسائلی است که خانواده‌ها را درگیر خود کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان درهمدان، دانشگاه پیام نور همدان، به مناسبت گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، میزبان نشست تخصصی، با محوریت بررسی تخصصی اختلافات خانوادگی در شرایط کرونایی با حضورسردار امیری فرمانده نیروی انتظامی استان همدان و هیئت همراه بود.

«صفی اله صفایی»، رئیس دانشگاه پیام نور استان همدان در این نشست به تشریح وضعیت خانواده با رویکرد جامعه شناختی پرداخت و گفت: در شرایط کرونا فشا‌رهای گوناگونی به خانواده‌ها وارد آمده است که ضرورت دارد نهادهای ذیربط در این خصوص مددکاری نمایند. 

«حجت الاسلام محمدی»، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان همدان ضمن خیر مقدم و عرض تبریک هفته نیروی انتظامی به تشریح وضعیت خانواده‌ها و زمینه بروز اختلافات خانوادگی پرداختند و ضرورت آموزش مهارت‌های زندگی را مورد تاکید قرار دادند. 

«سلمان امیری» نیز ضمن تشکر از مدیران و مسئولان دانشگاه پیام نور استان همدان بر ضرورت ارتباط پلیس با مجامع علمی و دانشگاهی تاکید کرد و گفت: با استناد به اطلاعات برگرفته از کلانتری‌های استان، عوامل تشدید اختلافات خانوادگی مسائل اقتصادی، اعتیاد به مواد مخدر، فضای مجازی و محدودیت‌های شرایط کرونایی است.

فرمانده نیرو انتظامی استان همدان خاطر نشان کرد: درخصوص حل این گونه مسائل به ضرورت تکیه بر نظر صاحب نظران با استفاده از دانش اساتید متخصص بایستی از تبدیل مسائل اجتماعی به مسائل امنیتی پیشگیری کرد. 

«نصراله عرفانی» به جمع بندی موضوع پرداخت و گفت: خانواده‌ها با مشکلات روانشناختی گوناگونی روبرورهستند که شرایط کرونا موجب تشدید آن شده است، افزایش افسردگی و پرخاشگری و بروز خشونت‌های خانوادگی از جمله مسائل مبتلا به خانواده‌ها می‌باشد.

معاون دانشگاه پیام نور استان همدان ادامه داد: باید آموزش مهارت‌های زندگی و تأکید بر روش حل مسئله توسط نهادهای ذیربط به ویژه صداوسیما و مراکز مشاوره ای موجبات کاهش مشکلات روان شناختی خانواده‌ها را فراهم آورد. 

کد خبر 985318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha