اصلاح نقاط حادثه‌خیز در دستور کارقراردارد

فخری با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی مناسب و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار دارد گفت: اگر از تعداد نقاط خطرآفرین راه‌های درون و برون‌شهری بکاهیم، در ادامه می‌توان تصادفات منجر به فوت را در سطح استان کاهش داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «منوچهر فخری» در جلسه شورای ایمنی راه‌ها و ترافیک استان سمنان آسیب‌شناسی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز راه‌های درون‌شهری و برون‌شهری استان سمنان را در کاهش آمار تصادفات اثرگذار دانست وگفت: اقدامات انجام شده از سوی مجموعه نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی استان سمنان مطلوب بوده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به کسب  رتبه دوم  استان درکشور در سال جاری به‌واسطه کاهش میزان تصادفات منجر به فوت درصحنه درراه‌های برون‌شهری اظهار داشت: تصادفات درون‌شهری منجر به فوت در شهرهای استان طی سال جاری تا پایان شهریورماه، نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۴۷ درصدی و تصادفات برون‌شهری نیز با کاهش ۲۵ درصدی همراه بوده است.

 

وی گفت: کاهش میزان تصادفات در راه‌های برون‌شهری و درون‌شهری استان سمنان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان از اثرگذاری اقدامات انجام شده از سوی نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی استان سمنان است که باید این رویه همچنان ادامه یابد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه عدم جذابیت راه‌های استان به همراه تعجیل مسافرین برای رسیدن به مقصد یکی از عوامل افزایش میزان تصادفات درراه‌های استان محسوب می‌شود اضافه کرد: جذاب‌سازی، ارائه خدمات رفاهی و کاهش خستگی و خواب‌آلودگی به همراه افزایش گشت‌های راهور به همراه فرهنگ‌سازی و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن ازجمله راهکارهای عملیاتی برای کاهش آمار سوانح رانندگی است.

 

وی با اشاره به اینکه  در بسیاری از شهرهای کشور طرح «روز بدون خودرو» اجرایی شده است  اظهارکرد: این طرح باید در استان سمنان نیز اجرایی شود.

 

فخری به راه‌اندازی مرکز رصد و پایش ترافیک شهری با به‌کارگیری دوربین‌های نظارتی در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان نیز اشاره کردو افزود: سایر شهرهای استان نیز در جهت راه‌اندازی این مرکز اهتمام ورزند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بر تدوین راهکارهای مناسب برای کاهش میزان تصادفات منجر به فوت و جرح در استان سمنان تأکید کرد و ادامه داد: راه‌اندازی پیست دوچرخه سواری، موتورسواری و ماشین می‌تواند میزان تصادفات درون‌شهری و برون‌شهری را در سراسر استان سمنان کاهش دهد.

کد خبر 985321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha