افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان اردبیل نگران کننده است / ۳ بیمار کرونایی دیگر فوت کرد

حبیب زاده گفت: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در مناطق مختلف استان اردبیل نگران کننده است و شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 55 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند و رقم مجموع بیماران به 293 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هم اکنون 59 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر متخصصان قرار دارد و 47 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

این مقام مسئول یادآور شد: متاسفانه طی همین مدت 3 بیمار نیز به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

حبیب زاده خاطر نشان کرد: شهرستان های اردبیل، مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان خلخال، نیر و پارس آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرعین، گرمی، نمین، اصلاندوز، بیله سوار و کوثر نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی اعلام داشت: سفر و تجمع خانوادگی همچنان عامل شیوع بیماری کرونا است و امیدواریم تجمع های خانوادگی و به ویژه عروسی ها کاهش داشته باشد و گرنه شاهد شیوع بیشتر این بیماری خواهیم بود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: ماسک موثرترین سلاح مبارزه با بیماری کرونا است و شهروندان در استفاده از این ابزار کوتاهی نکنند.

 

حبیب زاده بیان کرد: افزایش تعداد مبتلایان در استان اردبیل نشان می دهد که مراقبت های بهداشتی باید افزایش یابد و والدین نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توسط فرزندانشان را رصد کنند.

 

وی ادامه داد: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

 

کد خبر 985433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha