صحبت با جامعه، نیازمند ورود زبان و گفتمان هنرمندان است

جوادیان زاده با اشاره به اهمیت توجه به زبان و گفتمان هنرمندان گفت:‌ صحبت با جامعه، نیازمند ورود زبان و گفتمان هنرمندان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « مجید جوادیان زاده» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد صبح امروز در مراسم امضای تفاهم نامه نیروی انتظامی استان یزد و این اداره کل گفت: حضور هنرمندان درعرصه های اجتماعی می تواند به افزایش نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های فرهنگی کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به زبان و گفتمان هنرمندان گفت:‌ صحبت با جامعه نیازمند ورود زبان و گفتمان هنرمندان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: استان یزد دارای ظرفیت های مختلف فرهنگی و هنری است که نمونه این ظرفیت ها را در سال گذشته با عنوان پایتخت کتاب ایران کسب کردیم که گامی مهم و موثر در جهت گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج دانایی بود.

جوادیان زاده گفت: با استفاده از همین ظرفیت و پتانسیل های فرهنگی در استان یزد، برای سال 2022 کسب عنوان پایتختی کتاب جهان را برای یزد هدف گذاری کرده ایم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد با بیان اینکه برای رفع بسیاری از عادت های نادرست فرهنگی باید جامعه ای فرهنگ پذیرو دانش پذیر داشته باشیم،ادامه داد:عادت دادن مردم به خواندن کتاب می تواند درحل بسیاری از مشکلات جامعه به ما کمک کند.

در ادامه این مراسم نیز فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ و هنر در جهت کاهش آسیب های اجتماعی گفت: دستگاه های فرهنگی بایستی در جهت پیشگیری از جرائم و فرهنگ سازی در جامعه گام های مهم و موثری بردارند زیرا نقش فرهنگ و هنر در کاهش آسیب های اجتماعی می تواند بسیار سازنده باشد.

در پایان این مراسم نیز تفاهم نامه همکاری بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و فرمانده نیروی انتظامی استان یزد امضا شد.

واگذای کتب تخصصی به مراکز مشاوره نیروی انتظامی،استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در جهت شناسایی و رفع آسیب های اجتماعی محلات،معرفی سفیران امنیت اجتماعی (چهره ها و نخبگان فرهنگی  و هنری)،همکاری فصلنامه  های تخصصی فرهنگ یزدو دانش انتظامی ،اگاه سازی جامعه از آسیب های اجتماعی با ابزارهای فرهنگی و هنری و...از دیگر موارد مهم این تفاهنامه به شمار می رود.

کد خبر 985487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha