۱۵ نیروگاه خورشیدی در ۴ نقطه خراسان جنوبی افتتاح شد

حجت الاسلام بخشی پور با بیان اینکه امروز ۱۵ نیروگاه خورشیدی در ۴ نقطه خراسان جنوبی افتتاح شد، گفت: برای این نیروگاه ها بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «پرویز بخشی پور» چهارشنبه (30 مهر) در مراسم افتتاحیه نیروگاه خورشیدی امامزادگان باقریه(ع) بیرجند اظهار داشت: با توجه به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» و با توجه به پتانسیل اوقاف در بقاع متبرکه تصمیم گرفته شد تا با ایجاد نیروگاه های خورشیدی به بحث درآمدزایی این اماکن کمکی کنیم.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه در 23 نقطه از استان نیروگاه های خورشیدی احداث می شود، افزود: این نقاط شامل اماکن مذهبی، موقوفات، بقاع متبرکه و مدارس علمیه و مساجد است و در این خصوص مطالعه بسیاری انجام داده ایم.

 

 

وی با اشاره به اینکه امسال 15 نقطه در خراسان جنوبی از بحث نیروگاه های خورشیدی بهره مند شده اند، ادامه داد: 15 نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس دیگر نیز طی دهه وقف امسال با اعتباری بالغ بر 2میلیارد و 200 میلیون تومان در استان به بهره برداری رسید و کار تولید برق را آغاز کرده اند.

 

 

حجت الاسلام بخشی پور در ادامه بیان کرد: این 15 نیروگاه در شهرهای بیرجند، نهبندان، بشرویه و سربیشه امروز به افتتاح رسیدند و امیدواریم به خط تولید برق کمک کنند.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه تا پایان سال جاری هشت نیروگاه کوچک مقیاس خورشیدی دیگر در استان افتتاح می شود، افزود: این نیروگاه ها 15 کیلووات خواهند بود و قرارداد آن ها را با شرکت برق امضا کرده ایم و پتانسیل های بیشتری در اوقاف در این زمینه وجود دارد و به دنبال ایجاد نیروگاه های 2 مگاواتی در بیرجند و خضری هستیم.

کد خبر 985575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha