صلح واقعی با از بین رفتن مستکبرین میسر است/ انسان های ترسو و بی‌منطق زیر بار خواسته استکبار می‌روند

آیت الله عبادی گفت: حقیقت جنگی که در دین خدا تشریع شده است، جنگ برای صلح است، نه برای جنگ، چنانچه بخواهیم به صلح واقعی که همه انسان ها به حق خود برسند و عدل پیاده شود، برسیم؛ باید غده های اصلی سرطانی در یک جراحی بیرون بیاید تا جامعه بشری سالم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» چهارشنبه (30 مهرماه) در دیدار مسئولان سازمان بسیج دانش آموزی  خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همواره در دنیا سخن از جنگ در جبهه های مختلف نظامی، اقتصادی، فرهنگی وجود دارد، گفت: دلیل این همه جنگ فراموش کردن خود و خدا است که انسان را به مرتبه حیوانیت تنزل می دهد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانون حیوانات تنازع بقاء است، افزود: تا زمانی که منش انسان ها همان قانون حیوانات یعنی تنازع بقاء باشد، همواره دنیا در حال جنگ خواهد بود و دلیل این جنگ ها هم خود بزرگ بینی است.

 

 

 

وی دلیل اصلی نزاع استکبار جهانی با کشورهای مظلوم در جهان را خودبزرگ بینی و تفکر فرعونی دانست و گفت: این کشورها می خواهند همه کشورها و انسان ها در خدمت اینها باشند، این تفکر حیوانی بسیار خطرناک است و لذا همه موانع را از سر راه بر می دارد.

 

 

آیت الله عبادی در همین رابطه به دستور فرعون برای کشتن همه فرزندان پسر در زمان حضرت موسی اشاره کرد و گفت: او چون می دانست که فرزند پسری به دنیا می آید که مقابل تفکر او می ایستد؛ دستور داد تا همه پسران را قربانی این خودخواهی او کنند و این همان شیوه حیوانی است.

 

 

 

وی با بیان اینکه همواره در مقابل بیماری خود بزرگ بینی تفکر دیگری به نام خودکوچک بینی هم وجود دارد، افزود: هر کجا از طرف فرعون های زمان به جوامع ظلم می‌شود، وقتی به حقیقت ماجرا نگاه می کنیم می بینیم یکی از دلایل اصلی تحقق اهداف ستمگران، تفکرات افراد خودکوچک بین و چاپلوس و مطیع است و این فکر هم نوعی حیوان است که هر چه بر آن سوار کنید، می کشد و این دو فکر(خودکوچک بینی و خود بزرگ بینی) با هم دنیا را خراب دارند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به هر دو تفکر به خوبی و زیبایی توجه کرده و در قانون آمده است که انسان نه باید ظلم بکند و نه ظلم بپذیرد، افزود: 13 آبان تجلی این تفکر است که نه باید ظلم کرد و نه ظلم پذیرفت.

 

انسان های ترسو و بی‌منطق زیر بار خواسته استکبار می‌روند

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه برخی انسان های ترسوی چاپلوس مطیع و بی منطق بی عقل هر چه از سوی مستکبرین و بی عقل ها بیاید زیر بار آن می روند، اینها خیلی موجودات خطرناکی هستند، گفت: چنانچه جامعه بشری بخواهد پیشرفت کند باید این را(ایستادگی در برابر ظلم) بفهمد و مقابل ظلم بایستند.

 

 

وی با بیان اینکه چنانچه هدف انسانیت انسان پیاده شود، جنگ معنی ندارد، گفت: حقیقت جنگی که در دین خدا تشریع شده است، جنگ برای صلح است ؛ نه جنگ برای جنگ، چنانچه بخواهیم به صلح واقعی که همه انسان ها به حق خود برسند و عدل پیاده شود، برسیم باید غده های اصلی سرطانی در یک جراحی بیرون بیاید تا جامعه بشری سالم شود و آن وقت جامعه بشری سراسر نور و عدل خواهد شد.

 

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه باید به صورت اصولی دارای تفکر صحیح و مطابق با دین خدا شویم و آن را تبلیغ کنیم و انسان ها را از این دو ظلم بزرگ بر حذر بداریم، گفت: جبهه بسیج، کره زمین را از وجود مستکبرین پاک خواهد کرد تا زمینه برای حکومت فراهم خواهد شد.

 

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه گاهی انسان با یک جمله و یا یک سکوت بی موقع کمک به ظلم کرده است، گفت: برخی افراد به دلیل روحیه خود بزرگ بینی و روحیه استکباری که دارند، با یک جمله و یا سکوت بی موقع به ترویج ظلم کمک می کنند، البته برخی افراد برده و نوکرمآب به دلیل تفکرات غرب هستند و براساس حزب و منفع مادی خود هرچه آنها گفتند عمل می کنند.

 

 

نمی‌شود به مصلحت با ظالم کنار آمد و سکوت کرد

 

وی با اشاره به آیه 97 سوره نساء که خداوند در این آیه ترك هجرت و از دست‌دادن هدف و عقيده را ظلم به خويش بیان کرده است، افزود:  افراد نوکر مآب هنگامی که از دنیا می روند، فرشتگان از آنها سوال می کنند که در دنیا در چه وضعی بودید؟ می گویند: ما در زمین مستضعف بودیم که کاری از دست ما ساخته نبود و به مصلحت سکوت کردیم و با ظالم کنار آمدیم؛ فرشتگان خطاب به آنها می گویند خداوند به شما فضای بازی نداد که در آن می توانستید صاحب رای، فکر و عقیده باشید؟ پس چرا خودتان را نساختید و در مقابل ستم کوتاه آمدید تا ستمگر بر شما مسلط شد.

 

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه ایستادن در مقابل ظلم و ظالم، همان تیغ جراحی است که در بین اولیاء الهی و پیامبران دست به دست شده تا آن در مقابل خودبزرگ بین ها و مستکبران بایستیم و رهبران غده سرطانی کفر و استکبار را از میان برداریم تا مردم آزاد شوند، افزود: مشکل اصلی این است که از قانون، فقه و دین و اخلاق اسلامی خیلی با خبر نیستیم، برای همین است که برخی ها فکر می کنند اخلاق صحیح یعنی با همه با نرم سخن گفتن، در حالی که اخلاق اسلامی یعنی اینکه انسان هر کاری که می کند از سکوت تا شمشیر زدن همه برای رضای خدا باشد.

 

 

اجازه ندهید برخی حرف‌های استکبار پسند در مدارس زده شود

 

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه دوران دانش آموزی بهترین زمان برای رشد معنوی و فکری است، گفت: دوران نوجوانی زمینه رشد برای فرزندان این سرزمین بسیار فراهم است؛ لذا مسئولان و مربیان مدارس دقت کنند که این امانت الهی ضایع نشود و اجازه ندهید برخی ها در مدارس نفوذ کنند و از صحبت های استکبار پسند برای دانش آموزان بزنند، البته در این خصوص گزارشاتی به ما رسیده که مسئولان هم بی تفاوت از کنار آن می گذرند.

 

 

وی گفت: مسئولان مراقبت نفوذ برخی ویروس های بیگانه به مدارس و سوء استفاده از انفاس پاک فرزندان مان در خصوص اهداف فکری خود باشند.

 

 

 

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر مسئولان به فضای مجازی با توجه به مجازی شدن کلاس های درس، گفت: کنترل فضای مجازی کشور امروز به دلیل برخی کم کاری ها در درون کشور نیست و دست کشورهای بیگانه است، لذا با توجه به آلودگی های فضای مجازی، برای حفظ سلامت این امانت الهی(دانش آموزان) خیلی تلاش کنید و اینها را از جان خودتان بیشتر محافظت کنید چراکه هیچ عبادتی بالاتر از این نیست.

 

 

کد خبر 985629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha