وقف در حوزه های علمیه از نیازهای امروز جامعه است

آیت‌الله خاتمی تبدیل به احسن کردن موقوفات را از ضرورت های جامعه امروز عنوان کرد و گفت: یکی از بسترهای مناسب، وقف در حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه زنجان شامگاه دیروز در همایش یاوران وقف اظهار کرد: وقف مصداق باقیات صالحاتی است که در مباحث دینی مطرح می شود.

 

آیت الله علی خاتمی با اشاره به اینکه در دوران نادرشاه و زمان حکومت پهلوی و رضاشاه موقوفات مورد تصرف قرار گرفت، ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب بسیاری از موقوفات احیا شد و اوقاف و امور خیریه زیر نظر رهبری حراست و نگهداری از موقوفات را عهده دار شد.

 

وی با یادآوری اینکه برخی از موقوفات نیز از بین رفته و احیای آن نیازمند سرمایه گذاری است، گفت: تصرف در موقوفات پیش از انقلاب موجب سلب اعتماد مردم شده بود ولی امروز این اعتماد بازگشته و شاهد وقف های جدیدی هستیم.

 

امام جمعه زنجان بر ضرورت اجرای نیات واقفین تاکید کرد و گفت: در استان زنجان کارهای خوبی در احیاء موقوفات انجام شده است ولی هنوز با ایده آل فاصله داریم که لازم است تلاش بیشتری انجام شود.

 

آیت الله خاتمی، تبدیل به احسن کردن موقوفات را از ضرورت های جامعه امروز عنوان کرد و گفت: یکی از بسترهای مناسب، وقف در حوزه های علمیه است.

 

در ادامه این همایش مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان یکی از وظایف مهم این مجموعه را حفظ و نگهداری از موقوفات عنوان کرد و یادآور شد: اجرای دقیق نیات موقوفات یک اصل است.

 

حجت الاسلام مختار کرمی افزایش خدمات اجتماعی را از دیگر اولویت های اوقاف و امور خیریه خواند و گفت: کمک به توسعه اشتغال و رونق تولید در حوزه کشاورزی و دامپروری نیز جزو برنامه‌های اوقاف است.

 

وی ادامه داد: در استان زنجان پنج مرکز افق در امامزادگان شاخص راه اندازی شده است که در حوزه‌های فرهنگی و قرآنی و همچنین فعالیت‌های اجتماعی مانند کمک به زندانیان غیرعمد و غیره فعالیت دارند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  به اعزام 313 اعزام مبلغ در این ایام اشاره کرد و گفت: صدور 462 حکم برای هیأت امنای مساجد استان و تشکیل شورای هماهنگی امور خیریه برای بهره‌گیری بیشتر از ظرفیت خیرین نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام موسوی همچنین از کمک به 11 زوج در راستای کمک به ترویج فرهنگ ازدواج آسان خبر داد و گفت: در این راستا 291 میلیون تومان هزینه شده است.

 

 

کد خبر 985717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha