فضای مجازی تاحدی هنرهای سنتی را دچار چالش کرده است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: فضای مجازی تاحدی هنرهای سنتی از جمله خوشنویسی را دچار چالش کرده است.

«حسین فرخنده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: گسترش فضای مجازی، تاحدی هنرهای سنتی، از جمله خوشنویسی را به چالش کشیده است اما تلاش هنرمندان مانع از به فراموشی سپرده شدن هنرهای اصیل خواهد شد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی بیان کرد: جامعه فرهنگی و هنری با برنامه هایی چون جشنواره ها، موجب تداوم سنت های زیبا و موثر هنری در فضای جامعه شده و با تدارک رویدادها و حرکت هایی از این دست، هنر را از چالش ها و اتفاقاتی که فضای مجازی برای آن ایجاد کرده است، به سلامت عبور خواهند داد.

 

فرخنده در عین حال بر استفاده مناسب از فضای مجازی برای گسترش هنرها تاکید و عنوان کرد: خود فضای مجازی هم می تواند کمک کرده و هم افزایی داشته باشد و می توان آن را فرصت و ظرفیتی برای شناسایی هنرهایی چون خوشنویسی دانست که بهتر دیده شود و دایره مخاطبان آن بیشتر و زیبایی هایی که در این هنر وجود دارد به طیف گسترده تری از مخاطبان انتقال یافته و ذائقه بصری آنان را تقویت کند.

 

وی با تجلیل از هنر و هنرمندان خوشنویسی، تصریح کرد: این هنر جایگاه بسیار ممتازی در فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد و هنوز هم تاثیرگذاری خاص خود را در جامعه دارد که می تواند به فرهنگ و هنر عمق ببخشد و با سایر هنرها از جمله موسیقی، ادبیات و شعر همراهی و هم افزایی داشته باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی خاطرنشان کرد: خوشنویسی یکی از هنرهای دیرینه اسلامی و ایرانی است که جایگاه ویژه ای در بین هنرهای اسلامی ما دارد و بهترین خوشنویسان کسانی بوده اند که بیشترین آشنایی و انس را با علوم قرآنی داشته اند.

کد خبر 985748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha