استقبال ایران از گسترش همکاری­‌های فیمابین به دور از مداخله کشورهای ثالث/ اروپایی‌ها به تعهدات برجام باید عمل کنند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با سفیر ایتالیا در تهران دیدار کرد و گفت: اروپایی‌ها باید به تعهداتی که در برجام پذیرفتند، عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جوزپه پرونه سفیر ایتالیا در تهران ظهر امروز چهارشنبه (30/7/99) با مجتبی ذوالنوری رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در این دیدار با اشاره به روند روابط پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا گفت: رایزنی نمایندگان دو کشور در سطح روسای مجالس، کمیسیون­‌ها و گروه­‌های دوستی پارلمانی به رفع موانع احتمالی موجود کمک شایانی خواهد کرد، از این رو  از گفتگو با نمایندگان مجالس نمایندگان و سنای ایتالیا استقبال می­‌کنیم.

وی با اشاره به همکاری­‌های اقتصادی ایران و ایتالیا گفت: علیرغم ظرفیت­‌های بالای دو طرف، سطح روابط تجاری ما در سال­های اخیر روند نزولی داشته که رضایت­بخش نیست.لذاباید با رایزنی مقامات دو کشور همکاری­‌های فیمابین را به دور از مداخله کشورهای ثالث گسترش داد.

ذوالنوری در ادامه با یادآوری خروج آمریکا از برجام گفت: بعد از بدعهدی آمریکا و خروج از برجام، اروپایی­‌ها نیز در عمل به تعهدات خود ناتوان هستند و تاکنون فقط به حمایت­‌های لفظی از برجام بسنده شده است. ما از اروپایی­‌ها انتظار داریم به تعهداتی که طبق برجام پذیرفته­‌اند، عمل کنند و منافع ما را از این توافق تأمین کنند.

رئیس کمیسوین امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم همچنین در خصوص اوضاع منطقه بویژه تحولات سوریه و لبنان با سفیر ایتالیا در تهران گفتگو رایزنی کرد.

جوزپه پرونه در ابتدای این دیدار روابط ایتالیا و جمهوری اسلامی ایران را دوستانه توصیف کرد و گفت: ایتالیا از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در زمینه­‌های مختلف بویژه روابط پارلمانی استقبال می­‌کند.

وی افزود: امیدواریم با عادی شدن شرایط و رهایی وضعیت کرونایی، شاهد تبادل هیات­‌های پارلمانی میان دو کشور باشیم.

سفیر ایتالیا در تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سطح همکاری­‌های اقتصادی و تجاری دو کشور گفت: ایران شریک مهمی برای اروپا است و شرکت­های ایتالیایی اشتیاق زیادی برای کار با شرکای ایرانی دارند اما شرایط کار آنها تحت تاثیر تحریم­های آمریکا سخت شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد گفتگوهای میان سفارت ایتالیا در تهران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع و تسریع همکاری­‌های فیمابین تداوم یابد.

کد خبر 985790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha