بستری ۱۰۴ بیمار جدید در مراکز درمانی/ موج سوم کرونا در گیلان آغاز شد

سالاری از بستری ۱۰۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در گیلان خبر داد و گفت: متاسفانه موج سوم پاندمی کرونا در گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» امروز(پنج شنبه،۱ آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به روند افزایشی مبتلایان به کرونا و بستری در مراکز درمانی گیلان اظهارکرد: با وجود هشدارهای مکرر متخصصان و متولیان حوزه سلامت مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، متاسفانه برخی از مردم همچنان به این هشدارها بی‌توجه‌اند.


رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس کرونا زیاد شده است افزود: متاسفانه آمارها از سیر صعودی مجدد ویروس کرونا در گیلان و شکل گیری موج سوم پاندمی کرونا خبر می دهد.


وی با اعلام اینکه تاکنون ۳۸۹ بیمار در بیمارستان‌های سراسر استان بستری هستند افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۴ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری‌ شده‌اند.


سالاری با بیان اینکه متاسفانه تعداد فوریت‌های کرونا در آستان نیز افزایش‌ یافته است گفت: تعداد بستری‌ها به‌صورت صعودی در حال افزایش بوده و تعداد ترخیصی‌ها نیز از مراکز بیمارستانی در حال کاهش است.


وی با اشاره به پذیرش بیماران کرونایی در مراکز درمانی خصوصی اظهارداشت: در حال حاضر ۲۹۹ تن از گیلانی‌ها در بیمارستان‌های دولتی استان و ۹۰ تن دیگر در بیمارستان‌های خصوصی پذیرش‌ شده‌اند.

سالاری با اشاره به خستگی کادر درمان طی هشت ماه مقابله با ویروس کرونا در خط مقدم از مردم خواست با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، پرهیز از ترددهای غیرضروری، استفاده از ماسک و همچنین شستن مرتب دست‌ها به کادر سلامت در مهار این ویروس کمک کنند.

کد خبر 985864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha