لزوم برخورداری فارس از یک مجتمع تخصصی حوزوی

آیت الله اعرافی گفت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی ضمن تقویت حوزه و آموزش و پرورش، استان فارس به برخورداری از یک مجتمع تخصصی حوزوی نیاز دارد تا از ۴۰۰ رشته گرایش تعریف شده ۲۰ تا ۳۰ رشته در آن اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت الله «علیرضا اعرافی»، امروز (پنج شنبه 1 آبان) در جلسه کمیته عالی وقف حوزه علمیه استان فارس گفت: توجه به نهاد وقف از سوی مردم و مسئولان موجب ارتقای فکری جامعه و عدالت اجتماعی می شود.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: مردم همواره در حوزه وقف پیشگام بوده اند و استان فارس در حوزه وقف تاریخچه و سابقه طولانی دارد.

وی اضافه کرد: وقف در دین اسلام دارای جایگاه والایی است و بسیاری از نهادهای حوزه بهداشت، سلامت، فرهنگ، امور اجتماعی، اخلاقی و معنوی و ... به وقف وابسته است.

آیت الله اعرافی با تاکید بر احیای ظرفیت های موجود در حوزه وقف عنوان کرد: با احیای ظرفیت های موجود وقف در فقرزدایی در جامعه اقدامات مطلوبی به ثمر خواهد نشست.

وی ادامه داد: وقف باید آموزش و پروش، دانشگاه و حوزه را به قله های رفیعی برساند اما بودجه کنونی برای تحقق این کار کفایت نمی کند و نیاز به بودجه قوی نهاد کشور و حضور مردم در حوزه وقف داریم.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور با تاکید بر ذات حوزه گفت: خدمت به مردم ذات حوزه است و هر جا حضور داشته باشد موجب قوی تر بودن اخلاق و ایمان می شود.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه دارای اسناد راهنما برای یک تا 2 دهه و برنامه های پنج ساله هستند که اجرای طرح های واگذار شده آنها که گره گشای آسیب های اجتماعی نیز است به منابع نیاز دارد.

آیت الله اعرافی با تاکید بر لزوم برخورداری فارس از یک مجتمع تخصصی حوزوی گفت: به منظور کاهش آسیب های اجتماعی ضمن تقویت حوزه و آموزش و پرورش، استان فارس به برخورداری از یک مجتمع تخصصی حوزوی نیاز دارد تا از ۴۰۰ رشته گرایش تعریف شده ۲۰ تا ۳۰ رشته در آن اجرایی شود.

کد خبر 985908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha