دیدار امام جمعه انزلی با جمعی از ورزشکاران استان گیلان

امام جمعه انزلی به مناسبت هفته تربیت بدنی و نیروی انتظامی با ۲۰ نفر از ورزشکاران مدال آور در رشته کیک بوکسینگ استان گیلان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، حجت الاسلام «سید عبدالجواد شمس الدین » امروز (پنجشنبه، 1 آبان) در دیدار  با ۲۰ نفر از ورزشکاران مدال آور در رشته کیک بوکسینگ استان گیلان با بیان اینکه افراد در هر سطح، صنف و منصبی که باشند باید جامعه را به سمت تعالی پیش ببرند، گفت: در جامعه اسلامی نباید عضوی منفعل باشد.

 

امام جمعه انزلی افراد درحال آموزش و تعلیم دهنده را برای رشد جامعه تکامل‌بخش دانست و اظهار داشت: برخی افراد در کانون توجه سایرین بوده و نقش تاثیر گذارتری در جامعه دارند. قشری از این افراد ورزشکارانی هستند که در رشته‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند.

 

وی تاکید کرد: شما ورزشکاران، مدال‌آوران و قهرمانان در جامعه اثرگذارید و افراد مختلفی از شما در همه زمینه‌ها الگو برداری می‌کنند، این امر مسئولیت شما را این زمینه بیشتر می‌کند.

 

شمس‌الدین افزود: وقتی در جامعه به عنوان الگو مطرح می شوید افرادی از فعالیت و رفتارهای شما درس می گیرند به همین منظور باید ویژگی های شایسته خود را بر اساس مکاتب دینی و الهی رشد داده و تقویت کنید تا اثرگذاری کامل تری داشته باشید.

 

وی با بیان اینکه جامعه ما در مسیر تمدن سازی اسلامی قراردارد، تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند حرکت جامعه ما باید به سمت ساختن و شکل دادن جامعه و تمدن نوین اسلامی باشد تا زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم کند.

 

شمس الدین اظهارداشت: همه ما باید در این راه نقشی برعهده بگیریم و برای ایجاد تمدن نوین اسلامی تلاش کنیم. تمدن اسلامی در چهار حوزه تعریف شده که یکی از آنها مقوله ورزش است.

 

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران با اتکاء روحی و معنوی به خداوند و قدرت الهی می‌تواند در شرایط سخت و در میادین ورزشی به پیروزی دست یابند، خاطرنشان کرد: اگر جامعه از حیث اخلاق و معنویت بر پایه جامعه اسلامی رشد یابد می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را رفع کند.

 

امام جمعه انزلی به تاکیدات مقام معظم رهبری در مبحث علم و پژوهش نیز اشاره کرد و افزود: تلاش علمی برای دستیابی به پیشرفت بسیار حائز اهمیت است و انسان نباید از کسب علم خود را مستغنی بداند بلکه باید همواره در مسیر علم و پژوهش قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه وظیفه ساختن جامعه و افراد، تربیت و رشد دیگران برای هدف متعالی بر عهده همه مردم است تاکید کرد: هر کدام از شما می‌توانید نقش اثرگذاری در تربیت جامعه داشته باشید.  برای رسیدن به این هدف بسیار بلند و متعالی که برای جامعه اسلامی تعریف شده به تلاش همه نیاز داریم.

 

کد خبر 985924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha