جوانان دنباله رو شهدا باشند

حجت‌‌الاسلام حافظ نیا گفت: جوانان با عمل به وصیت شهدا دنباله رو راه آنها باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در پنجمین روز از هفته بزرگداشت ناجا امروز(پنجشنبه، ۱ آبان) با حضور امام جمعه، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و جمعی از مسئولان محلی مزار شهدای والامقام آستارا غبارروبی و گلباران شد.

 

حاضران در این آیین با قرائت فاتحه، غبارروبی و گلباران مزار شهدا یاد و خاطره دلاورمردی‌های شهدا در دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی را گرامی داشته و با شهدا و آرمان های امام شهدا تجدید بیعت کردند.

 

حجت الاسلام«کاظم حافظ نیا» در این مراسم یاد و خاطره شهدای والامقام دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی را گرامیداشت و با تبریک هفته ناجا، اظهارکرد: شهدا احیاگران و مدافعان بزرگ ارزش ‌های دینی و الهی بودند و از خداوند می ‌خواهیم که به همه ما توفیق دهد در مسیر نورانی شهدا گام برداریم.

 

امام جمعه بندر آستارا افزود: شهدا با ایثارگری ‌ها و جانفشانی‌ های خود چنان حماسه ای خلق کردند که انسان را متحیر می ‌کند؛ امید است با انجام وظایف و تکالیف قانونی خود در محضر شهدا شرمنده نشده و با پیروی از شهدا در کلیه امور موفق و سربلند شویم.

 

وی تصریح کرد: بزرگترین درجه و رتبه ای که خدواند به برخی بندگان خاص عطا می کند، شهادت است و جوانان با عمل به وصیت شهدا دنباله رو راه آنها باشند.

 

حجت الاسلام حافظ نیا، امنیت و اقتدار کنونی کشور را مدیون و مرهون خون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: شهدا جان خود را در راه اسلام، انقلاب و کیان کشور در طبق اخلاص گذاشتند و رشادت‌های به یادماندنی ‌شان در برابر رژیم بعثی عراق و همدستانش از اذهان پاک نمی ‌شود.

 

گفتنی است، شهرستان مرزی بندر آستارا با بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت در شمال گیلان و همجواری جمهوری آذربایجان واقع شده و در طول دوران جنگ تحمیلی ۱۶۷ شهید، ۷۱ آزاده و ۵۰۸ جانباز را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

کد خبر 985931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha