کمیته امداد قطب نوغانداری در کشور می شود

بختیاری گفت: برای گسترش نوغانداری در استان گلستان کمیته امداد ورود پیدا کرده است و امیدواریم با حمایت مسئولان استان کمیته امداد قطب صنعت نوغانداری کشور شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان،  «سید مرتضی بختیاری» شامگاه امروز (پنجشنبه یکم آبان) در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: 130 میلیارد تومان مردم استان گلستان  از فروردین تا پایان شهریور به مستمندان و مددجویان کمیته امداد کمک کردند.

 

رئیس کمیته امداد کشور ادامه داد: در استان گلستان پرونده واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد که در سیل سال گذشته تخریب شده بود بسته شد و دو هزار و 445 واحد مسکونی مددجویان تا به امروز به بهره برداری رسید که بازسازی این واحدهای مسکونی 183 میلیارد تومان هزینه در بر داشت.

 

بختیاری به تعمیر چهار هزار و972  واحد مسکونی مددجویان گلستان نیز براثر سیل سال گذشته خبر داد و ابراز داشت: بنیاد مسکن در مسیر بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی مددجویان کمیته امداد بسیار همکاری داشت.

 

وی متذکر شد: با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در استان گلستان عملیات اجرایی ساخت سه هزار واحد مسکونی محرومان آغاز شد که از این میزان یک هزار و 500 واحد مسکونی سهم مددجویان کمیته امداد است.

 

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: بنا شد که با حضور استاندار جلسه ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار کنیم تا  بتوانیم اعتبارات لازم برای ساخت دو هزار واحد دیگر در استان گلستان برای مددجویان کمیته امداد دریافت کنیم.

 

بختیاری خاطرنشان کرد: کار جدیدی که در کمیته امداد انجام می دهیم راهبران شغلی است و بنا داریم 50 درصد از اشتغال کمیته امداد کشور را در قالب این طرح اجرا کنیم.

 

وی به برنامه ریزی برای ایجاد بیش از 200 هزار شغل برای مددجویان کمیته امداد در کشور خبر داد و افزود: نوغانداری در استان گلستان در کشور حرف نخست را می زند و 50 هکتار زمین که در اختیار کمیته امداد  در شرق استان بود برای صنعت نوغانداری اختصاص دادیمتا بتواند در صنعت نوغانداری فعالیت کنیم و اشتغال در این بخش به وجود بیاوریم.

 

رئیس کمیته امداد یادآور شد: در سال گذشته بنا بود کمیته امداد  استان چهار هزار و 500 شغل ایجاد کند و براساس حمایت های مجموعه استان این تعداد به پنج هزار و 800 شغل رسید.

 

بختیاری بابیان اینکه امسال نیز بیش از 6 هزار اشتغال توسط کمیته امداد در استان ایجاد می شود و برای پرداخت تسهیلات محدودیتی نداریم، متذکر شد: اگر کارآفرین حرفه ای بتواند 40 اشتغال برای مددجویان ایجاد کند دو میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه در اختیار این فرد قرار می دهیم.

کد خبر 985958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha