کرمان؛ میزبانِ دائمی مسابقات کشتی بین المللی جام شهید سلیمانی می شود

در سفر علیرضا دبیر به کرمان با میزبانیِ همیشگیِ استان کرمان برای برگزاری مسابقات بین المللی کشتی جام سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ ورزش در کشور ما از دیرباز عرصه قهرمانی و اخلاق بوده که البته کشتی یک حساب جداگانه دارد، این ورزش مرام و معرفت و پهلوانی را منعکس می کند و پرچمدار معرفت و از خودگذشتگی است.



از تختی گرفته تا پهلوانان جوان کنونی که مروت و مردانگی ایرانیان را تا خارج از مرزها پر آوازه کرده و روح انسانیت را زنده نگه داشته اند.

 



حالا اما در این حوزه، خبری متفاوت مخابره می شود؛ فدراسیون کشتی به یاد پهلوان پرآوازه ایران، علمدارِ مقاومت و شجاعت؛ مسابقات بین المللی طراحی کرده و میزبانی دائمی آن را هم در کرمان، مهد پرورش سردارِ باوفا قرار داده تا یک بار دیگر نشان دهنده اخلاق خاص و متفاوت ورزش پهلوانی باشد.

 



البته می دانیم که کرمان در حوزه کشتی مستعد اما کم تحرک است که امید داریم با این اتفاق مبارک راه های تازه ای گشوده شود.

 



علیرضا دبیر، رییس فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی پنجشنبه(اول آبان) در نشست با استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان در دفاع مقدس آدم‌هایی مانند حاج‌قاسم تحویل می‌دهد، گفت: کشتی در برابر دفاع مقدس عددی نیست و اگر در این زمینه کار شود می‌توان کشتی‌گیران خوبی پرورش داد.

 



وی با اشاره به شرایط کویری استان که بدن مردمان آن را آماده تحمل سختی می کند؛ افزود: اما روی کشتی‌گیری کار نشده و مسئولان باید حمایت و کمک کنند.

 



پاریزی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم با اشاره به اینکه قرار بود میزبانی مسابقات کشتی جوانان و نوجوانان با عنوان جام سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی در استان کرمان باشد؛ گفت: این مسابقات به دلیل کرونا لغو شد اما امیدواریم با کمک استانداری کرمان میزبانی این مسابقات کشوری باشد و در تقویم فدراسیون کشتی ثبت شود و در این باره با وزیر هم مکاتبه شده است.

 

 


در سفر علیرضا دبیر به کرمان با میزبانیِ همیشگیِ استان کرمان برای برگزاری مسابقات بین المللی کشتی جام سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی موافقت شد.

کد خبر 985962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha