استان فارس همواره مهد حوزه بوده است

آیت الله اعرافی گفت: استان فارس از قرن ۲ تا به حال همواره مهد حوزه بوده و به مدارج معرفتی، علمی و حوزوی دست یافته و چهره های برجسته از حوزه های علمیه شیراز بیرون آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آیت‌الله «علیرضا اعرافی»، بعد از ظهر امروز (پنج شنبه 1 آبان) در همایش «حوزه انقلابی-حوزه منتظر» که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: روشن ماندن هزار ساله چراغ حوزه مایه افتخار است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: استان فارس از قرن 2 تا به حال همواره مهد حوزه بوده و به مدارج معرفتی، علمی و حوزوی دست یافته و چهره های برجسته از حوزه های علمیه شیراز بیرون آمده است.

وی با اشاره به مردم شیراز به عنوان پیشتیبان کاروان علم، اندیشه، ادب، حکمت و هنر در دوره‌های متاخر بیان کرد: در جایگاه حوزه به ارزش دانشگاه نیز واقف هستیم، علم و دانش را ارج می نهیم و تعامل حوزه و دانشگاه موجب رشد و تعالی کشور می شود.

آیت‌الله اعرافی ادامه داد: سیر تاریخی حوزه با اخلاص، شجاعت و مجاهدت در راه خدا آمیخته است و شهدای بسیاری داریم که حوزوی بوده اند.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) نمونه اسطوره شجاعت در قرن‌های متمادی است و شجاعت امام در خاطره هاست و حوزه انقلابی باید درس شجاعت را از امام بیاموزد.

آیت‌الله اعرافی افزود: در مقایسه با تاریخچه حدود یکصد ساله دانشگاه، مدارس دینی، پیشتر پایگاه علوم و دانشگاه بشری بودند و مصداق آن خدمات بشری علامه «حلی‌ها» به بشریت است و طلاب باید به تحصیل در مرکزی که به تمام دنیا خدمت علمی کرده افتخار کنند.

مدیر حوزه های علمیه کشوراعلام کرد: در حال حاضر با مشارکت بیش از ۵۰۰ استاد در ۱۶ حوزه دانشی به ۴۰۰ رشته گرایش دست یافته ایم که معتقدیم باید با پشتکار طلاب جوان و اساتید افزایش یابد.

کد خبر 985963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha