انتخابات آمریكا تسریع ‌كننده افول شیطان بزرگ است 

حجت الاسلام حمید بامری گفت: جهان پس از انتخابات ۱۳ آبان، شاهد آمریكاى جدیدى می شود، آمریكایى كه افول و زوال ابرقدرتى اش، بیشتر و بهتر احساس می شود و در واقع پایان انتخابات آمریكا تسریع ‌كننده (كاتالیزور) افول شیطان بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، ظهر امروز ۲ آبان حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، با طرح سوال تأثیر  انتخابات آمریكا بر ایران یا ایران بر انتخابات آمریكا؟، گفت: اکنون مهم‌تر از انتخابات، دوره‌‌ پسا انتخابات آمریكا است عده‌ای بر این باورند اگر بایدن راى بیاورد، ترامپ با اسم رمز تقلب، طرفدارانش را به خیابان‌ها مى‌آورد و چنان ‌چه ترامپ پیروز شود، تجزیه‌ آمریكا و تبدیل آن به «ایالات متفرقه» سرعت می گیرد.



امام جمعه زهکلوت تصریح کرد: آنچه تقریبا قطعى است این است كه جهان پس از انتخابات 13 آبان، شاهد آمریكاى جدیدى می شود، آمریكایى كه افول و زوال ابرقدرتى اش، بیشتر و بهتر احساس می شود و در واقع پایان انتخابات آمریكا تسریع ‌كننده (كاتالیزور) افول شیطان بزرگ است و از فرداى انتخابات آمریكا، این ادعا را بهتر مى‌توان اثبات كرد.

 


وی بیان کرد: ممكن است در صورت پیروزى بایدن، براى مدت زمان كوتاهى اتفاقات محدود و موقت بیفتد اما براى ما، هر ۲ نامزد مظهر شیطان هستند، یكى بزک كرده و فریبنده و دیگرى عریان و نمایان، این تفاوت‌هاى محدود به این دلیل است که اقتصاد ما وابسته به دلار و نفت‌ بوده و با تكانه‌هاى مختلف متزلزل مى‌شود و دیگرى تفاوت روش‌هاى این ۲ حزب است.



حجت الاسلام بامری اظهار کرد: در طول ۴۰ سال گذشته، در هر انتخاباتى كه در آمریكا برگزار شده است، «ایران» بیشترین كلمه‌ای بوده است كه ۲ نامزد مطرح بر زبان آورده‌اند، در اولین مناظره هیلارى كلینتون و ترامپ در سال ۲۰۱۶، كلمه ایران ۱۶ بار توسط ۲ نامزد مطرح شد.

 


خطیب جمعه زهکلوت ابراز کرد: اولین عهدِ لابى صهیونیسم‌ با نامزدهاى ۲ حزب كه بعضا در اجلاسى موسوم به «آیپك» ظهور مى‌یابد، این است که کلیه روساى جمهور و نامزدهاى ۲ حزب باید موضع خود را بر علیه ایران، شفاف اعلام کنند و در حقیقت سناریوهاى پیروزى یا شكست یكى‌ از ۲ حزب مطرح در آمریكا بر اساس اقتضائات‌ و شرایط مواجهه با ایران تعیین مى‌ شود.



وی ادامه داد: بنابراین كسانى‌كه با خود كم‌بینى و بزرگ‌نمایى قدرت رو به زوال آمریكا تلاش دارند تا براى خود دستاوردى دست و پاكنند و از کنار ظرفیت‌هاى بیكران داخلى براى حل مشكلات كشور بى‌توجه بگذرند، باید با مطالعه تاریخ، رصد و پایشِ میزان تاثیرگذارى ابرقدرت اول اقتصادى، نظامى، رسانه اى دنیا، آمریكا را در مقایسه با عمق نفوذ و تاثیر گذارى راهبردى ایران بر جهان و منطقه و حتى بر خود آمریكا سنجیده و صادقانه و بدون جهت‌گیرى‌هاى خاص، حقیقت را بر زبان آورند.
 


حجت الاسلام بامری عنوان کرد: در تاریخ یكشنبه، ۱۸ اكتبر ۲۰۲۰ برابر با ۲۷ مهر ۱۳۹۹ تحریم تسلیحاتى ایران بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ و محدویت‌هاى مسافرتى برخى اشخاص حقیقى ایران نیز پایان یافت و به عبارت دیگر، یكشنبه‌ یك تحریم سیزده ساله به پایان رسیده است.



امام جمعه موقت زهکلوت با طرح این سوال که اکنون پایان تحریم تسلیحاتى ایران، چه فرصت‌ها و شرایطى را فرا روى ایران قرار داده است؟، خاطرنشان کرد: این یک پیروزى فراتر از پایان تحریم تسلیحاتى بوده و دستاورد مهم آن اعلام رسمى شكست آمریكا در یك ماراتن رسمى، جنگ سرد، گرم، سخت و نرم در میدان‌هاى گوناگون امنیتى، نظامى، دیپلماسى و سیاسى است.



وی افزود: این شكست آمریكا در مقابله با ایران، در پیش چشم دوستان انقلاب اسلامى و آزادی خواهان جهان بوده و شاهد جدیدى بر پیروزى گفتمان مقاومت است و ایران انقلابى در بخش عمده از صنایع كوچک، میانى و راهبردى به خودكفایى رسیده اما در بخش هوایى و جنگنده‌ها، در قسمت دریایى و در تكمیل پدافند هوایى، نیاز به تكمیل بسته صنایع دفاعى دارد.

 


حجت الاسلام بامری تاکید کرد: صنایع نظامى، بازار مناسبى در منطقه و جهان دارد طبعا ایران انقلابى با رعایت دكترین نظامى خود كه مبتنى بر مبانى دینى و شرعى است، فروش سلاح به كشورهایى كه در فهرست مشتریان ایران هستند در دستور كار خود قرار می دهد و قدرت دفاعى ایران علاوه بر بازدارندگى نظامى، دستاوردها و گشایش‌هاى مهم اقتصادى را نیز در پی دارد.

 


خطیب جمعه زهکلوت ضمن هشدار، اضافه کرد: طبیعى است آمریكا چه با ترامپ و چه با بایدن، این شرایط را نمی پذیرد و هر کسی که پیروز انتخابات آمریكا شود، اقتدار نظامى ایران برایش دردآور است بنابراین طبیعى است از همان ابتدا خودش به تنهایی و یا با كمك سه كشور اروپایى بخواهد با بهانه‌هاى مختلف، تلخى این شكست را كاهش دهد.

 


وی ابراز کرد: درست است كه اروپایى‌ها در این مرحله با آمریكا همراهى نكردند اما از خباثت و شیطنت این كشورها، هیچ بعید نیست كه بخواهند فتنه دیگرى را در این باره كلید زنند.


حجت الاسلام بامری تصریح کرد: بنابراین هوشمندى مسئولین دیپلماسى و سیاسى كشور در شرایط فعلی در صیانت و مراقبت از این دستاورد مهم لازم و ضرورى است، راه اصلى مقابله نیز عدم اعتماد به اروپا، تداوم قاطعانه و بدون تاخیر كاهش تعهدات هسته‌ای و آمادگى براى هرگونه شیطنت احتمالى خصم است.
 


امام جمعه زهکلوت ضمن گرامیداشت داشت هفته نیروی انتظامی و تشکر از زحمات و مجاهدت های حافظان عرصه امنیت، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برای موفقیت در انجام وظیفه‌ خطیر خود باید به صورت مداوم مظهرِ اقتدار و مهربانی باشد همچنان که مظهر اقتدار نظامی و نظم است و می خواهد امنیت کشور را حفظ و تامین کرده و از آن پاسداری کند.



وی در خاتمه تاکید کرد: از سوی دیگر نیز نیروی انتظامی مظهر مهربانی، دلسوزی، روحیه‌ رافت و رحمت نظام نسبت به آحاد مردم است و این ۲ خصوصیت در کنار هم و توام با یکدیگر باید مورد توجه قرار گیرند، شما می خواهید پشتیبان آسایش و آرامش فکری مردم باشید پس بایستی مردم نیز قدرت و اقتدار شما را احساس کرده و هم رأفت و دلسوزی، امانت داری و محبت شما را نسبت به خودشان که الحمدالله این گونه است، را دریابند. 

کد خبر 986008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha