گرانی و تورم از مسائل مهم امروز جامعه ما است 

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت: یکی از مسائل مهم امروز جامعه، بحث گرانی و تورم است و بحران اقتصادی بدتر از کرونا، روی موضوعات مختلفی همچون روان، اخلاق و بنیان خانواده تاثیر می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، ظهر امروز ۲ آبان حجت الاسلام «رضا سعادت فر» در خطبه های نماز جمعه جیرفت ضمن توصیه به رعایت تقوا الهی گفت: از جمله عوامل ایجاد دولت اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر است.



امام جمعه جیرفت بیان کرد: ترک امر به معروف و نهی از منکر از نشانه‌های نفاق است و وجود یک مدیر ظالم، خود منکر است و اگر حاکم جامعه، فاسد شد ثمره آن فساد جامعه می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه اقتصاد و تولید دچار مشکل می‌شود، در چرایی آن، با جوانی مواجه هستیم که سرمایه ندارد و به بانک مراجعه می‌کند و بانک نیز به دنبال سود ۲۰ تا ۳۰ درصد است و این بانک، مشکل گشا نیست و بلکه مشکل زا است بنابراین مجلس باید با روحیه دینی و نهی از منکر به این مسئله ورود پیدا کند.


حجت الاسلام سعادت فر خاطرنشان کرد: یک مدیر در نظام اسلامی، باید همدرد و همراهی مردم باشد و اگر مدیر اهل تجملات شد، نیاز به امر به معروف و نهی از منکر دارد.


خطیب جمعه جیرفت ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری (ع)، ابراز کرد: در روایت است که آن حضرت فرمود؛ اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر را مخفیانه انجام داد، در واقع این شخص، برادر دینی‌اش را زینت داده است و اگر به صورت علنی انجام داد، موجب تضعیف برادر دینی‌ خود شده است پس پدر و مادر، اشکالات فرزندانتان را خصوصی به آنها تذکر دهید.


وی اظهار کرد: هفته ناجا را به پرسنل پاکدست و زحمتکش نیروی انتظامی تبریک عرض می کنم و اگر ما توفیق عبادت، زندگی و آرامش داریم نتیجه زحمات این مردان دلیر است و از مسئولین می‌خواهیم نسبت به حمایت از این نیروها، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.



حجت الاسلام سعادت فر تاکید کرد: یکی از مسائل مهم امروز جامعه، بحث گرانی و تورم است و بحران اقتصادی بدتر از کرونا، روی موضوعات مختلفی همچون روان، اخلاق و بنیان خانواده تاثیر می گذارد.


امام جمعه جیرفت تصریح کرد: امنیت و سلامت جامعه تحت تاثیر مشکلات اقتصادی است و دلیل وجود مشکلات اقتصادی، نفوذ است و همان گونه که رهبر در سال‌های اخیر تذکراتی جدی داشتند که این تذکرات باید مورد توجه مردم و مسئولین قرار گیرند.
 


وی اضافه کرد: این نفوذ، گاهی نفوذ فکری است و اولین نشانه نفوذ فکری این است که بعضی افراد، اعتمادشان به غرب بیش از اعتماد به توان داخلی است و نشانه دیگر نفوذ فکری، آن است که بعضی به دنبال تفکیک قائل شدن بین مدیران جامعه استکباری هستند به طور مثال برخی می گویند؛ اوباما خوب است و دیگر روسای جمهور و دیگر مدیران بد هستند.



حجت الاسلام سعادت فر خاطرنشان کرد: مشکل ما، مدیران نیستند بلکه مشکل ما، فکر مدیرانی است که غربگرا هستند و نوع دیگر نفوذ، وجود جاسوسان است و مدیران تربیت یافته شرق و غرب به جاسوسان، میدان می دهند و خطر نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری اقتصادی، یک خطر جدی است.



خطیب جمعه جیرفت عنوان کرد: مدیر در نظام اسلامی نباید تصور کنند که در مقابل تخلف، احساس امنیت دارد و این احساس امنیت مدیر در مقابل تخلف، حق الناس است.
 


وی در خاتمه یادآور شد: دولت جوان و انقلابی، دولتی است که غیرت دینی و انقلابی دارد و اگر امت بیدار نباشد، علی خانه نشین می شود و ولایت مداری خودمان را باید بالا ببریم و ولایتمداری به شعار نیست.

کد خبر 986031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha