کیلومترها از سرزمین سیستان و بلوچستان را با بی تدبیری در اختیار دیگر کشورها قرار ندهیم

امام جمعه زاهدان گفت: کیلومترها از سرزمین کشورمان را در شمال سیستان و بلوچستان با بی تدبیری در اختیار دیگر کشورها قرار ندهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت الله مصطفی محامی» در خطبه های نماز جمعه زاهدان این شهرستان زاهدان با گرامیداشت هفته وحدت بیان داشت: نباید اجازه دهیم که اختلاف سبب شود تا وحدت و انسجام از بین برود.

 

امام جمعه زاهدان با اشاره به اینکه مودت و محبت بین مذاهب اسلامی سنت و سیره پیامبر اکرم و ائمه اطهار است، ادامه داد: هر کسی به هر مقدار برای تقویت امت اسلامی و گسترش فرهنگ، اخلاق و مودت در میان مردم تلاش کند؛ اما چیزی که در بین مذاهب دیده می شود دچار آسیب هستیم زیرا دشمنان اجازه نمی دهند که مسیر متعالی خودمان را بپیماییم.

 

محامی گفت: زمینه شکل گیری  اختلاف گرفته شود و تلاش کنیم یک جامعه متحد داشته باشیم.

 

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه هزینه تسلیم شدن در برابر دشمنان به مراتب از هزینه مقاومت بیشتر است، افزود:  ایران در تاریخ خودش جنگ های زیادی داشته است که در برخی از این جنگ ها بخشی از سرزمین کشورمان جدا شده و به نقشه کنونی رسیده است؛  در دوران دفاع مقدس مردم با ایمان خودشان برای دفاع از ارزش های اسلامی و به امید گسترش عدالت و احکام اسلامی در جبهه حضور پیدا کردند.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان به سفر اخیرش به منطقه سیستان اشاره کرد، یادآور شد: دیوار مرزی  که بین کشورهای همسایه در شمال سیستان کشیده شده مشکل آفرین و نگران کننده برای نسل های آینده است.

 

محامی گفت: برای حفظ وجب به وجب این کشور شهید داده ایم، نکند که کیلومترها از سرزمین کشور در آن سوی  دیوار مرز را  بی تدبیری در اختیار دیگر کشورها قرار ندهیم.  

 

وی با بیان اینکه بازارچه های مرزی ساماندهی و تقویت شوند، افزود: همه برای رفع محرومیت تلاش کنیم و به وظایف خودمان به نحو احسنت عمل کنیم.

کد خبر 986050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha