برخی با اشغال مسندها ضعف و ناتوانی خود را به دیگران نسبت می دهند

امام جمعه زابل گفت: مشکلات اقتصادی بر می گردد به برخی افراد که مسندهای رنگارنگ را اشغال کردند و ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های خود را به دیگران نسبت می‌دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «حجت الاسلام مجتبی عزیزی» در خطبه های این هفته شهرستان زابل گفت: موج جدید بیماری کرونا شدت گرفته‌است و تعداد کسانی که روزانه به علت ابتلا به این ویروس منحوس جان خود را از دست می‌دهند؛ روز به روز در نوسان است و متأسفانه مدتی است که از مرز سیصد نفر در روز گذشته است. و این اتفاق خوبی نیست، این موج خواهی نخواهی به سمت ما نیز خواهدآمد، لذا با توجه به فرارسیدن فصل سرما و شیوع بیماریهای تنفسی و حساسیتهای فصلی باید همه مردم مراعات کنند.

 


 امام جمعه زابل ادامه داد: طرح عظیم آبرسانی با لوله به اراضی کشاورزی دشت سیستان که یک طرح منحصربفرد است، لاجرم اشکالاتی هم دارد، به عزیزانمان در جهاد کشاورزی تاکید می‌کنیم، و از فرمانداری می‌خواهیم که این مسئله محکم پیگیری نماید؛مادامی که آب سر همه زمین‌ها نرود و ما شاهد بهره‌برداری کشاورزان از این آب نباشیم، پیگیر این طرح هستم.

 

عزیزی خاطرنشان نمود: یک عبارتی را یک صاحب منصبی بیان کردند و من تعریضی بر این قصه داشتم، ضمن تشکر از خدمات دولت امیدواریم، خداوند به دولتمردان خدوم ما عزت و توان دهد و آبرودارشان کند. ولی در حوزه اندیشه ما تکلیف داریم که حقایق را بیان کنیم، گفته شد؛ ما از امام حسن(ع) درس صلح گرفتیم، من نمی‌دانم در جامعه ما چه اتفاقی افتاده، که آقایان فقط پیام صلح می‌گیرند، اولین سوال ما این است که یعنی شما هیچ پیام  دیگری بلد نیستید بگیرید؟ مثلا عاشورا فقط پیام صلح بود؟
 

وی افزود: شرایط صلح امام حسن مجتبی(ع) را یکبار محض رضایت خدا بخوانید، الحمدلله سواد دارید همه هم دکترید همه هم بالاخره یا انگلیس یا کانادا یا آمریکا یا اسکاتلند دکترا گرفتید، آیا شرایط صلح امام حسن(ع) با شرایطی که شما ایجاد کردید؛ مساوی است؟ برخی اظهارنظرها خیلی آدم را متعجب می‌کند، این چه قیاسی است که شما دارید؟ 


امام جمعه زابل تصریح کرد: دشمن کارش توطئه است، ما در این توطئه ها رشد کردیم موشک ۲۰۰۰ کیلومتری نقطه زن تولید کردیم، این عزت در همین دوران تحریم و مشکل به دست آمده‌است. توطئه هست اما این توطئه تا کجا در دل شما نفوذ کرده است؟  بدانید که مردم نمی‌ترسند و محکم ایستاده‌اند. مردم این خاک، عزت و آبروی خودشان را نمی‌دهند.


 عزیزی یادآور شد: دفاع از حرم یادتان هست؟ ما می‌فهمیم دشمن فشار می‌آورد و توطئه می‌کند و این را نیز می‌دانیم که همه مشکلات ما همه از دشمن نیست، حداکثر محققین و کسانی که اهل حساب و کتاب هستند می‌گویند، حداکثر تاثیر فشار دشمن بر اقتصاد مردم ما زیر ۳۰ درصد است، تازه بعضی می‌گویند زیر ۱۰ درصد، ولی الان مردم گاهی بالای ۱۰۰ درصد فشار می‌بینند، چرا که مدیریت مشکل دارد، ضعیف است، توانمند و مقتدر نیست.

 

وی افزود:باور ماست که فرماندهان ما خالص ترین ، بهترین ، کاردان ترین، شجاع ترین فرماندهان نه فقط در زمان ما که شجاع ترین در تاریخ هستند ، ای کاش امام حسن(ع) چند حاج قاسم سلیمانی داشت. ای کاش امام حسین(ع) تنها نمی‌شد، فرماندهان نظامی ما هرگز اجازه نمی‌دهند قصه امام حسن(ع) تکرار شود، با جان شیرینشان این را ضمانت می کنند، پس نه ملت سست هست و نه فرماندهان خائن هستند، آنچه که هست سستی از ناحیه برخی افراد است که مسندهای رنگارنگ را اشغال کردند و ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های خود را به دیگران نسبت می‌دهند.

کد خبر 986077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha