آغاز توزیع رایگان واکسن آنفلوانزا در دزفول به گروه های حساس

پورآئین از آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در دزفول به گروه های حساس خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۴۸ درصد از نیاز شهرستان را تامین و واکسن ها در دو مرحله به مراکز بهداشت تحویل می دهد.

«رضا پورآئین» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، از آغاز توزیع واکسن آنفلوانزا در دزفول به گروه های حساس خبر داد و اظهار کرد: با توجه به سهمیه‌ وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی دزفول ۴۸ درصد از نیاز شهرستان را تامین و واکسن ها در دو مرحله ۲۳ درصد در مرحله اول و ۲۵ درصد در مرحله دوم به مرکز بهداشت تحویل داده شد.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا برای افرادی که در اولویت هستند به صورت رایگان تحویل داده می شود افزود: هشت گروه از افراد در اولویت قرار دارند و  واکسن ها به ادارات ذی‌ربط و مرکز بهداشت ارسال  شده است.

 

وی تصریح کرد: مادران باردار که تا دو هفته پس از زایمان خود بایستی واکسن را تزریق کنند، پرسنل و کارمندان مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و زنان آسیب پذیر و معلولین ذهنی، بیماران اعصاب و روان، افرادی که در مراکز تجمعی نگهداری می‌شوند، گروه‌های پرخطر از جمله ایثارگران و جانبازان، بیمارانی که دارای ضعف سیستم ایمنی هستند و پرسنل بهداشتی و درمانی و اورژانس 115، جزء اولویت اول محسوب می‌شوند.

 

پورآئین اضافه کرد: به ادارات ذیربط و مرتبط با گروه های حساس و با اولویت حواله داده شده  و بر این اساس باید حواله را به فرد تحویل دهند و افراد با مراجعه به مرکز بهداشتی درمانی محل زندگی خود واکسن را تزریق می‌کنند.

 

وی تاکید کرد: افرادی که نیازمند واکسن هستند و در اولویت اول قرار دارند با مراجعه به اداره مربوطه خود می توانند واکسن را دریافت می کنند و به ادارات ذی ربط توصیه شده که این واکسن ها را نسبت به اولویت‌ها بین افراد توزیع کنند.

 

رئیس مرکز بهداشت دزفول با اشاره به زمان و نحوه دریافت واکسن آنفلوانزا برای اولویت های بعدی نیز عنوان کرد: افراد مانند بیماران ریوی، کلیوی، کبدی، بیماران اعصاب، غدد، افرادی که ضایعه‌ نخاعی دارند، بیماران قلبی و عروقی، افرادی که در گروه‌های سنی 6 ماه تا 18 سال تحت درمان با آسپرین در زمان طولانی هستند، افرادی که دارای چاقی مساوی ۴۰ یا بالاتر از ۴۰ هستند و کلیه افرادی که قصد مسافرت به خارج کشور را دارند در اولویت دوم قرار دارند که برای دریافت واکسن آنفلوانزا باید تا توزیع آن در بین داروخانه ها صبر کنند.

 

وی در خاتمه یاد آور شد: طبق اعلام  وزارت بهداشت احتمالا در روزهای آتی وزارت بهداشت واکسن‌ها را به بخش خصوصی و داروخانه توزیع کند و افراد اولویت دوم می‌توانند از این طریق واکسن را خریداری و تزریق کنند.

 

کد خبر 986094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha