محکومیت سه مجرم به پرداخت کمک به دانش آموزان نیازمند

امانی گفت: در اجرای تفاهم نامه احکام جایگزین حبس، سه تن از مجرمان توسط دادگاه آبگرم به پرداخت کمک به دانش آموزان نیازمند محکوم شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «همت امانی» بیان کرد: سه تن از مجرمان که در دستگاه قضایی پرونده داشتند، برای بخش قابل تبدیل مجازات خود به اقدام نیکوکارانه مجاب شدند.

 

رئیس کمیته امداد شهر آبگرم ادامه داد: این سه متهم به تحمل حبس، شلاق و جزای نقدی محکوم شده بودند که به استناد ماده 77 قانون مجازات اسلامی، مجازات حبس آنها به همکاری با کمیته امداد برای خرید گوشی همراه هوشمند یا تبلت برای دانش آموز نیازمند تبدیل شد.

 

وی اضافه کرد: گوشی های خریداری شده از سوی متهمان با حضور رئیس دادگاه آبگرم تحویل دانش آموزان نیازمند شد.

 

امانی افزود: براساس تفاهم نامه ای که میان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین و رئیس کل دادگستری استان منعقد شده است، براساس ضوابط قانونی و براساس سیاست های قوه قضائیه مبتنی بر صدور احکام جایگزین حبس برای کاهش جمعیت کیفری، دادگاه آبگرم هم برای محکومان واجد شرایط مجازات جایگزین را صادر کرده است.

 

وی تصریح کرد: قطع یقین این اقدام دستگاه قضایی ضمن اینکه به اجرای قوانین و اجرای مجازات ها برای رسیدن به اصل پیشگیری از جرم کمک می کند، در ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری هم نقش بسزایی خواهد داشت.

 

رئیس کمیته امداد آبگرم یادآور شد: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها هم بتوانیم شاهد ارتقای خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان باشیم.

 

کد خبر 986125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha