نوذری بر جایگاه بزرگان فرهنگ‌ و هنر رشت تکیه می زند

انتخاب ایرج نوذری برای مسئولیت مشاور فرهنگی شورای پنجم رشت، حواشی جدیدی بر فعالیت این دوره از شورا رقم زد.

خبرگزاری شبستان - گیلان، در حالی که از سه سال و اندی پیش که شورای پنجم شهر رشت بر سر کار آمده، رضایت عمومی از عملکرد ۱۱ عضو شورا مثبت نبوده، به‌تازگی به دنبال اقدامی عجیب طی روزهای اخیر، نمره منفی دیگری بر کارنامه این شورا ثبت شد.

 


انتخاب «ایرج نوذری» هنرمند عرصه تلویزیون و سینما به عنوان مشاور فرهنگی شورای پنجم باعث شد که هجمه‌های متعددی بر شورا و شورانشینان وارد شود‌. انتخاب هنرمندی که سبقه گیلانی ندارد و تا حدودی نسبت به بسیاری از هنرمندان گیلانی که در عرصه‌های ملی و بین المللی درخشیده‌اند، از کارنامه هنری و فرهنگی چندان درخشانی برخوردار نیست در جایگاه مشاوره فرهنگی شورای پنجم، برای بسیاری از اهالی فرهنگ و رسانه، فرهیختگان و هنرمندان رشت خبری تعجب‌آور و حتی تاسف‌آور بود.

 


اگرچه انتخاب مشاور فرهنگی برای شورا در سال‌های گذشته هم، چندان تحسین برانگیز نبوده و بازخورد و عملکرد مثبتی به دنبال نداشته است اما انتخاب یک هنرمند غیربومی و ارجحیت آن بر انتخاب بزرگان عرصه فرهنگ و هنر گیلان که نام آور و دارای کارنامه‌های درخشان و آثار بزرگ و مشهور در رشته‌های مختلف هستند، باعث شد که امیدها یک‌بار دیگر از عملکرد شورای پنجم شهر رشت ناامید شود.

 


شاید بتوان تنها دوره درخشان از انتخاب مشاور فرهنگی در پنج دوره شورای شهر رشت را، دوره نخست فعالیت شوراها دانست که قابل دفاع بود. دوره ای که در آن بزرگانی مانند زنده یاد«فریدون نوزاد»، زنده‌یاد«افشین پرتو»، «محمدتقی پوراحمد جکتاجی»، «روبرت واهانیان» و چند تن از بزرگان عرصه فرهنگ و هنر در جایگاه مشاور فرهنگی شورا جای گرفتند که نتایج حضور و همکاری آن‌ها در دوره نخست شورای رشت به خوبی هنوز هم پابرجا و مانا است.

 


اگرچه برخی از اعضا، طی مصاحبه‌هایی، انتخاب نوذری را تصمیم فردگرایانه و شخصی «احمد رمضانپور نرگسی» رییس شورا اعلام کردند. تصمیمی که رییس شورا در ابتدای جلسه یکصد و شصت و هشتم، خود نیز بر آن‌ اذعان کرد و اعطای جایگاه مشاور فرهنگی شورا به ایرج نوذری را در راستای بهره بردن از فعالیت‌ها و تلاش‌های وی در رشت عنوان کرد.

 


حال با گذشت از اینکه انتخاب نوذری برای مشاور فرهنگی شورا چه تصمیمی فرادا بدون اطلاع سایر اعضا حتی اعضای کمیسیون فرهنگی شورا باشد یا تصمیمی جمعی، به نظر می‌رسد باز حواشی دیگری را برای شورای پنجم رقم زده است. حواشی که گویا تا پایان فعالیت این دوره از شورا، همچنان ادامه دارد و پایانی بر آن جز با اتمام دوره پنجم نیست.

کد خبر 986127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha