یازدهمین جشنواره استانی نماز «اصحاب یمین» برگزار می‌شود

حمدی از برگزاری یازدهمین جشنواره استانی نماز «اصحاب یمین» به همت کانون فرهنگی هنری امام سجاد روستای خیبر دزفول و همکاری یاوران نماز خوزستان خبر داد.

«نعمت حمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، از برگزاری یازدهمین جشنواره استانی نماز «اصجاب یمین» خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره به همت کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) روستای خیبر دزفول و با همکاری یاوران نماز استان خوزستان به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام سجاد (ع) روستای خیبر شهرستان دزفول با بیان اینکه این جشنواره از مهرماه آغاز شده و تا اردیبهشت 1400 ادامه دارد افزود: هدف از برگزاری این جشنواره ترویج و گسترش فرهنگ نماز و اقامه نماز اول وقت و جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مسجد است.

 

وی اضافه کرد: این جشنواره در چند بخش برگزار می‌شود که شامل مسابقه نقاشی کودکان زیر 12 سال با موضوع نماز اول وقت و مسابقه عکس نماز با موضوع نمازخانه‌های بین‌راهی، ادارات و پارک‌ها ویژه بزرگسالان است که مهلت ارسال آثار در این دو بخش تا پایان آذر 99 است.

 

حمدی با اشاره به اینکه مسابقه پیامکی نماز نیز از اول آبان ماه آغاز شده و اسفند ماه ادامه دارد تصریح کرد: در این مسابقه شرکت‌کنندگان روزهای شنبه باید به 10 سوالی که در فضای مجازی منتشر می‌شود پاسخ دهند.

 

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی خبر داد و عنوان کرد: این مسابقه از کتاب 500 حدیث پیرامون نماز و مسجد از انتشارات ستاد اقامه نماز است که از 15 آبان آغاز می‌شود و تا 15 دی ماه ادامه دارد؛ کتاب به صورت فابل pdf به همراه سوالات در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

 

مدیر کانون امام سجاد (ع) روستای خیبر دزفول برپایی نمایشگاه کتاب و احادیث در مساجد از آبان تا اردیبهشت 1400 را از دیگر بخش‌های این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: مسابقه اذان نیز از دیگر بخش‌های جشنواره است و در این بخش علاقه‌مندان باید فیلم یک تا 2 دقیقه‌ای از قرائت اذان خود ارسال کنند.

 

وی ابراز کرد: در صورت مساعد بودن جامعه از نظر کنترل بیماری کرونا، نشست نماز جهت دانش‌آموزان، والدین، جشن تکلیف در مناطق محروم، اردوی نماز و تصحیح نماز نیز برگزار می‌شود.

 

حمدی با بیان اینکه علاقه‌مندان در سراسر استان خوزستان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند یاد آور شد: شرکت‌کنندگان در جشنواره می‌توانند با ارسال مشخصات خود به شماره واتس‌آپ 09106379750 جهت حضور در بخش‌های مختلف جشنواره اعلام آمادگی کنند.

 

کد خبر 986206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha