اتاق کار شهید حاج قاسم سلیمانی به تالار موزه دفاع مقدس کرمان منتقل می شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اقدامات و برنامه های ستاد ترویج مکتب حاج قاسم گفت: اتاق کار شهید سلیمانی که طی ۲۱ سال هیچ تغییری نکرده با همه تجهیزات به تالار موزه دفاع مقدس منتقل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار حسین معروفی شنبه (3 آبان) در سلسله جلسات ستاد مکتب حاج قاسم در استان با محوریت «کمیته زائرین» ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: کمیته راهیان و زائرین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از کمیته های مهم و کلیدی این ستاد است.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا، به نظر می رسد که باید کمیته خدمات بهداشتی به دیگر کمیته های ترویج مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی اضافه کنیم و این بحث را باید جدی بگیریم.

 

 

 

وی ادامه داد: در کمیته راهیان و زائرین، دو فرمانده ناحیه سپاه در شهر کرمان و هم فرمانده انتظامی شهرستان و کمیته امداد عضو باشند که تقسیم کار شود و در شهرستان بتوانیم کار انجام دهیم.

 

 

 

سردار معروفی اظهار کرد: برای مراسم سالگرد شهید سلیمانی در کشور ستادی تشکیل شد و 5 ستاد ذیل آن پیش بینی شده و یکی از این ستادها، ستاد استان کرمان است زیرا مرقد مطهر شهید سلیمانی و جاری شدن مکتب ایشان از کرمان است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: در استان 128 برنامه پیش بینی کردیم و کارها و برنامه های این ستاد در استان بررسی و با خانواده شهید سلیمانی هماهنگ شده است.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ستاد مرکزی برنامه های پیشنهادی ستاد استان برای دهه شهادت سردار را پذیرفتند؛ یعنی از شهادت حضرت زهرا(س) تا روز تدفین پیکر مطهر شهید سلیمانی(اجلاسیه در کرمان) برنامه است.

 

 

 

وی بیان کرد: برگزاری نخستین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی در استان قطعی است و وظیفه ما با این شرایط کرونایی این است که این مراسم را با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی، با تعداد محدود مهمان و در زمان کوتاه برگزار کنیم.

 

 

 

سردار معروفی ادامه داد: برگزاری مراسم در شرایط شیوع کرونا قابل مدیریت است و در سراسر کشور و استان مراسم سالگرد گرفته می شود و این خود آرامش به وجود می آورد اما کنترل و مدیریت شده است.

 

 

 

وی اظهار کرد: بهترین فرصتی که ما الان می توانیم برای ایستادن در مقابل عرض اندام دشمنان و برای ترویج فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت داشته باشیم، برگزاری مراسم سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی است که با گفتمان سازی، فرهنگ سازی و جریان سازی یک نشاط معنوی در استان و کشور به وجود بیاوریم و جلوی آن حرکت های پست و ناشایست دشمنان گرفته شود.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: فضا خود به خود تأثیرگذار است و حقیقتاً مردم با همه مشکلات معیشتی واقعاً علاقه مند هستند و الان محبوبیت حاج قاسم سلیمانی بیش از زمان حیات ایشان است که این فرصتی برای انقلاب و نظام اسلامی و ملت و کشور است.

 

 

 

وی در ادامه با بیان اینکه دو موضوع راهیان مکتب و زائرین از هم جدا هستند، گفت: ما امروز با دو مسئله زائرین مزار حاج قاسم و راهیان مکتب حاج قاسم روبرو هستیم که باید برای هر دو گروه برنامه داشته باشیم؛ اول کمیته راهیان مکتب حاج قاسم است یعنی کاری که داریم می کنیم این است که از سراسر کشور دانشجو و دانش آموز بیاید و برای این مسئله آمادگی داریم اما با شرایط موجود اجازه پذیرش نداریم.

 

 

سردار معروفی گفت: در حال حاضر روزانه برای هزار نفر زائر آمادگی پذیرش داریم اما شرایط به گونه ای است که اعزام ممنوع است.

 

 

وی بیان کرد: باید کار عمیق فرهنگی در استان در ارتباط با مکتب حاج قاسم و معرفی شخصیت این شهید انجام شود ضمن اینکه حوزه های تبلیغی و فضاسازی هم در این حوزه مدنظر است و همچنین سلامت همه در اولویت ما است که حتی یک نفر هم در این مراسم بیمار نشود.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: اتاق کار 21 ساله حاج قاسم با تمام تجهیزات آن که 21 ساله تغییر نکرده، به تالار موزه بزرگ دفاع مقدس کرمان می آید ضمن اینکه موزه شهید سلیمانی در کرمان مجزا ساخته می شود.

کد خبر 986233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha