دستگیری از نیازمندان وظیفه آحاد جامعه است

حجت‌الاسلام محمد سادات گفت: در شرایط گسترش ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از اماکن و کسب و کارها، دستگیری از نیازمندان وظیفه آحاد جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام سید محمد سادات در نشست مشترک شورای بانوان خیَر فرهنگی و بسیج جامعه زنان استان کردستان، با تبریک فرا رسیدن ربیع‌المولود و با اشاره به آیات شریف قرآن کریم، دستگیری از نیازمندان را در شرائط بیماری کرونای کشور وظیفه همه مسلمین وآحاد جامعه عنوان کرد.

 

وی افزود: در شرایط فعلی که ویروس کرونا منجر به تععطیلی بسیاری از فعالیت‌ها به ویژه مدارس شده و آموزش دانش‌آموزان غیرحضوری انجام می‌شود، نیاز است ملزومات تحصیلی این قشر با حمایت خیرین و متولیان امر تهیه شود.

 

وی عنوان کرد: حمایت مادی و معنوی از دانش‌آموزان نیازمند در شرایط فعلی امری مهم و اساسی است و باید این امر مورد توجه خیرین قرار بگیرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان همچنین گزارشی از کمک‌های مومنانه که بین نیازمندان جامعه توزیع شده است ارائه داد و بر حمایت از دانش‌آموزان  نیازمند برای تهیه لوازم التحریر و ملزومات تحصیلی  تاکید کرد.

 

مسئول بسیج جامعه  زنان استان کردستان نیز در این نشست با اشاره به آیه ی مبارکه "تعاونوا علی البر والتقوی " اعلام کرد: وظیفه همه ما حمایت از نیازمندان ومحرومان جامعه است و در هر شرایطی باید نیازمندان حمایت شوند.

 

بتول سرکانی در ادامه به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در این زمینه اشاره کرد و گفت: عده‌‌ای از افراد هستند که در این شرایط سختی زندگیشان می‌گذرد، و نیاز است یک رزمایش گسترده‌ای برای کمک و همدلی به نیازمندان و فقرا در کشور به وجود بیاید تا خاطره‌ خوشی را در ذهن‌ها برجای بگذارد.

 

وی بیان کرد: بسیج جامعه زنان سپاه بیت المقدس استان همزمان با سراسر کشور رزمایش کمک مومنانه را آغاز کرده که تا به حال حمایت‌های خوبی از نیازمندان و دانش‌آموزان نیازمند با توزیع لوازم‌التحریر و کیف به عمل آورده است.

 

مشاور امور بانوان آموزش وپرورش استان کردستان نیز هدف از تشکیل این نشست مشترک را ایجاد هم افزایی برای دستگیری و کمک به نیازمندا ن بویژه دانش‌آموزان نیازمند  برشمرد و گفت:  از زمان شروع ویروس منحوس کرونا تعداد 14 هزار پرس غذای گرم، تعداد 750  سهم اقلام غذایی و 1500 بسته بهداشتی  ویژه  دانش آموزان دختر در بین نیازمندان حاشیه شهر توزیع شده است.

 

لیلا حیدری عنوان کرد: این اقدامات خیرخواهانه با مشارکت  خیرین و بسیج فرهنگیان  استان کردستان انجام شد.

 

کد خبر 986247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha