پروژه نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی در ازنا به بهره برداری رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو واتی آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) در زمینی به مساجد ۲ هزار متر راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام «سید محمد طباطبایی» امروز (۳آبان) در آیین افتتاحیه این پروژه اظهار داشت: نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو وات آستان مقدس امامزاده قاسم )ع( در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ مترمربع و با اعتبار یک میلیارد تومان راه اندازی شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان لرستان افزود: اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی این پروژه از محل مشارکت تعدادی از بقاع متبرکه و موقوفات استان و بدون تحمیل بارمالی به دولت تامین شده است.

 

وی با اشاره به سرعت عمل اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: پروژه  نیروگاه خورشیدی ۱۰۰ کیلو وات آستان مقدس امامزاده قاسم (ع) در مدت زمان شش ماه احداث و به بهره برداری رسید.

 

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: با اتصال این نیروگاه به شبکه سراسری برق، ظرفیت تولید نیروگاه های خورشیدی موقوفات استان لرستان، به ۱۳۵ کیلو وات رسیده است.

 

وی افزود: راه اندازی نیروگاه های خورشیدی در بقاع متبرکه استان کمک به تولید انرژی در سطح استان و ایجاد درآمد پایدار برای موقوفات و بقاع متبرکه می شود.

 

حجت الاسلام طباطبایی افزود: اوقاف و امور خیریه لرستان، آمادگی اجرای پروژه های نیروگاه خورشیدی با همکاری و مشارکت بخش خصوصی را در سایر موقوفات مستعد استان دارد.

کد خبر 986289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha