توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته ملزومات بهداشتی به همت بقاع متبرکه گیلان در ایام کرونا

حجت الاسلام علیزاده گفت: با استفاده از ظرفیت خیرین و موقوفات بیش از ۲۰ هزار بسته لوازم بهداشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان به همت مراکز افق بقاع متبرکه گیلان توزیع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، حجت الاسلام «ستار علیزاده» در همایش یاوران وقف که امروز (شنبه، ۳ آبان) در کانون زینبیه شهرستان لنگرود برگزار شد، گفت: وقف، خیرات، احسان و نیکوکاری واژگانی است که همگان با اهمیت آنها آشنا هستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان وقف در فرهنگ دینی و فطرت بشریت را ارزشمند دانست و تصریح کرد: در صدقه و کمک به دیگری باید کرامت بشری و انسانی حفظ شود.

 

وی با اشاره به سابقه برخی از موقوفات که به ۳۰۰ سال می‌رسد، افزود: موقوفه میرزا شفیع لنگرودی ۱۱۷ سال سابقه دارد و وقف به معنای واقعی کلمه، انفاق بی‌منت و رعایت کرامت بشری است.

 


علیزاده با بیان اینکه وقف و کارکردهای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و بهداشتی و ....  نیازمندی‌های بشر در حوزه های مختلف است، تصریح کرد: وقف صدقه جاریه است و در روایت آمده است که "مومنین در راه خدا انفاق کنید، قبل از اینکه مرگ فرا رسد، انفاق کنید" که علما مراد از این آرزو اموات بعد از مرگ را صدقه جاریه به عنوان ماندگارترین کار خیر می‌دانند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه وقف و صدقه جاریه مبارزه انقلابی در مقابل منافقین و خنثی کننده اهداف دشمنان است، افزود: تاریخ وقف نشان می دهد که مبارزه منفی با به تعطیل کشاندن روضه سید الشهدا بود.

 

وی با تاکید بر ترویج نیازهای روز جامعه در  وقف ها، اظهار کرد: از دهه وقف سال گذشته تا کنون بیش از پنج میلیارد تومان اجرای نیات واقف انجام شد.

 

علیزاده ادامه داد: در زمینه کرونا با استفاده از ظرفیت خیرین و موقوفات بیش از ۲۰ هزار لوازم بهداشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان، چهار هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی یک میلیارد تومان و ۵۰ هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شد.

 

حجت الاسلام علیزاده در خصوص وقف مشارکتی و اینکه دو وقف مشارکتی در لنگرود  به ثبت رسید، خاطرشان کرد: امام جماعت و متولیان محلی با شناسایی نیاز روستا وقف های مشارکتی متناسب را انجام دهند و  وقف های جدید بخشی از آلام و آسیب ها را مرتفع می کند.

 

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان در قالب طرح مودت به بقاع متبرکه کمک شد، خاطر نشان کرد: ۱۵ کارگاه ماسک در سطح بقاع متبرکه با تولید ۱۳۴ هزار ماسک در ایام کرونا نیز خدمات رسانی کردند.

 

علیزاده در پایان امامزاده محمد را آبروی شهر لنگرود دانست و خاطرنشان ساخت: شان این امامزاده باید بیشتر از این حفظ شود و در طرح تفضیلی، دیده و اطراف این بقعه آباد شد.

کد خبر 986328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha