کاهش آسیب های اجتماعی نیازمند کار فرهنگ و اقدام انقلابی/ پلیس گمرک و امنیت اقتصادی در ایلام راه اندازی می شود

سردار یاری با بیان اینکه طرح مبارزه با اراذل و اوباش یکی از اولویت های اصلی نیروی انتظامی استان است، گفت: کار فیزیکی و مقابله ای در کاهش آسیب های اجتماعی چندان جواب نمی دهد و امروز نیازمند کار فرهنگی در راستای کاهش جرائم هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام، صبح امروز(۳ آبان) در دیدار با جمعی از اعضای شورای بسیج رسانه استان ایلام، اظهار کرد: نقش رسانه های استان ایلام در تنویر افکار عمومی بسیار مهم و ارزشمند است.

 

سردار« نورعلی یاری» با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط اجتماعی در کنار وحدت و همدلی به شکل بارز و برجسته ای توسط رسانه های استان ایلام پیگیری می شود، ابراز کرد: نقش سازمان بسیج رسانه استان ایلام در راستای ایجاد وحدت و همدلی و امید آفرینی در جامعه غیرقابل انکار است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در چند سال اخیر قدم های بلندی برای تامین امنیت، آرامش و احساس امنیت در جامعه برداشته شده است، تصریح کرد:  در ایام اربعین حسینی بخش عمده ای از بار سنگین ارائه خدمات به زوار، تامین امنیت و تردد زوار بر دوش نیروی انتظامی بوده است و زوار  عزیز در سال های گذشته مرز بین المللی مهران  را برای تردد انتخاب کرده اند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه در ۴ سال اخیر حدود ۲۰ میلیون نفر از مرز  بین المللی مهران در طول سال و ایام اربعین حسینی تردد داشته اند، گفت: نزدیک به ۶۵ درصد زوار  اربعین حسینی  مرز مهران را برای تردد خود از میان مرزهای ۴ گانه با کشور عراق انتخاب کرده اند که این امر به دلیل امنیت مطلوب این مرز و فراهم شدن زیرساخت های مناسب در مرز مهران بوده است.

سردار یاری با بیان اینکه در چند سال اخیر خوشبختانه با تلاش و پیگیری های موثر استاندار محترم استان، زیرساخت های راه، جاده، گذرنامه و پارکنیگ ها در سطح استان توسعه یافته است، ابراز کرد: بازخورد این فعالیت این بوده است که در سال گذشته کمترین میزان تصادفات و تلفات جاده ای در ایام اربعین حسینی را در سطح جاده های استان داشته ایم.

 

وی بیان کرد: در سال جاری به دلیل شیوع کرونا با اعلام رسمی کشور عراق سفر و تردد زوار  اربعین حسینی ممنوع بود اما علی رغم این موضوع،  نزدیک به ۲ هزار نفر زوار غیر قانونی وارد مرز مهران شدند که با برنامه ریزی انجام شده این تعداد به محل سکونت خود عودت داده شدند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با تاکید بر اینکه در حوزه خدمات انتظامی نیز قدم های بزرگ برداشته شده است، یادآور شد: در ۴ سال اخیر نزدیک به ۱۴۰۰ نفر از جوانان متعهد، مومن و ولایتی و ارزشی بعد انجام مراحل استخدامی، در یک حرکت انقلابی و در راستای کاهش آمار بیکاری در نیروی انتظامی استان استخدام رسمی شده اند.

 

سردار یاری با اشاره به اینکه  طرح مبارزه با اراذل و اوباش یکی از اولویت های اصلی نیروی انتظامی استان است، تصریح کرد: جلسات مختلفی با دادستانی و سایر مراجع قضایی در رابطه با این موضوع برگزار شده و آنجایی که اراذل و اوباش قدرت نمایی نموده و به حریم خصوصی مردم تجاوز کنند، محکم و با قاطعیت برخورد می شود.

 

وی با بیان اینکه تلاش های فراوانی در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان با اقدام انقلابی صورت گرفته است، افزود: بیش از ۹۵ درصد تخلفات انجام شده در فضای مجازی در سطح استان کشف و برخورد شده است.

 

سردار یاری با تاکید بر فرهنگ سازی در حوزه  فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، ابراز کرد:  تاکید بنده همواره بر این بوده است که تا جایی که امکان دارد از جریمه کردن مردم خودداری شود، اما با کسانی که پا فراتر از قانون می گذارند با جدیت، به صورت قانونی، برخورد اسلامی، رافت، اقتدار و مهربانی که مد نظر مقام معطم رهبری نیز هست، برخورد شود.

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه  یکی از دغدغه ها و مطالبات مقام معظم رهبری کاهش تلفات انسانی در سطح جاده های کشور است، یادآور شد: باید همه دستگاه های اجرایی استان به کمک نیروی انتظامی بیایند تا مشکل تصادفات جاده ای مرتفع شود.

 

وی با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که امروز خانواده ها را تهدید می کند بحث مواد مخدر است، گفت: بسیاری از معتادین متجاهر در  سطح استان جمع آوری شده و تحویل  مراکز مختلف گردیده اند که این موضوع نیز نیازمند همکاری سایر دستگاه های فرهنگی و اجرایی است و در ۴ سال اخیر بیش از ۱۶۰۰ کیلو مواد مخدر در سطح استان کشف و ضبط شده است.

 

سردار یاری با بیان اینکه یکی از افتخارات نیروی انتظامی استان این است که جرائم خشن و مسلحانه در ایلام به صفر رسیده است، افزود: وظیفه دستگاه های فرهنگی در خصوص فرهنگ سازی در سطح جامعه برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مهم است و برخی از دستگاه های فرهنگی در این حوزه ضعیف عمل می کنند، ۲۵ دستگاه  فرهنگیبرابر مصوبه۵۸۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف به فعالیت فرهنگی در حوزه آسیب های اجتماعی هستند.

 

فرمانده نیروی انتظامی استان ایلام با بیان اینکه کار فیزیکی و مقابله ای در کاهش آسیب های اجتماعی چندان جواب نمی دهد و امروز نیازمند کار فرهنگی در راستای کاهش جرائم هستیم، تصریح کرد:  همه  دستگاه ها و نهادهای فرهنگی از جمله رسانه ها باید با کار انقلابی پای کار بیایند و کار انقلابی و میدانی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شود،

 

وی با اشاره به اینکه در حوزه مبارزه کالای قاچاق پلیس گمرک در مرز مهران و همچنین پلیس امنیت اقتصادی در راستای مبارزه با جرائم اقتصادی در سطح استان راه اندازی می شود، گفت: حل و فصل پرونده های قضایی با استفاده از ظرفیت های مشاوره ای و بزرگان یکی دیگر از فعالیت های نیروی انتظامی بوده است که ۷۱ درصد این پرونده ها در استان در سطح مراکز مشاوره ای نیروی انتظامی به صلح و سازی منجر شده است.

 

مسئول سازمان بسیج رسانه استان ایلام نیز در این دیدار گفت: امروز هدف ما در بسیج رسانه علاوه بر اطلاع رسانی،  امید آفرینی در سطح جامعه است.

 

 «محمد علینظری» با بیان اینکه نیروی انتظامی استان تعامل بسیار خوبی با اصحاب رسانه و مطبوعات استان دارد، ابراز کرد: اعضای این سازمان آماده همکاری با نیروی انتظامی جهت ارتقاء سطح امنیت در جامعه هستند.

 

 رئیس شورای بسیج رسانه استان ایلام نیز در این دیدار بیان کرد: در دور چهارم شورای بسیج رسانه تعامل با ناجا افزایش پیدا می کند.

 

«پژمان مهدوی» خاطرنشان کرد:  پیشنهاد می‌شود در  برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر یکی از محورهای برگزاری جشنواره موضوع  اطلاع رسانی و   فعالیت های  نیروی انتظامی  با همکاری این نهاد باشد.

 

 

 

 

کد خبر 986340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha