جشنواره امید حس مسئولیت پذیری دانشجویان را تقویت می کند

عسگری با بیان اینکه جشنواره امید حس مسئولیت پذیری دانشجویان را تقویت می کند گفت: دانشگاه نمی تواند نسبت به رویداد های پیرامون خود بی تفاوت باشد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «هادی عسگری» در نشست خبری  «نهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه و عکس دانشجویان (امید)» که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد گفت: این جشنواره یکی از برنامه های مهم و اثربخش برای تولید آثار فاخر با موضوعات اجتماعی است و ثمره آن کنش جمعی دانشجویان برای مسایل اجتماعی جامعه است.

 

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری افزود:کلیت آن بیانگر مسئولیت اجتماعی دانشگاه در شرایط خطیر کنونی جامعه است و مستحضر هستید اگر بخواهید به مسئولیت اجتماعی عمل کنید، دانشگاه نمی تواند نسبت به رویداد های پیرامون خود بی تفاوت باشد.

 

وی ادامه داد: آسیب های اجتماعی باید در اندیشه و کنش دانشجویان تجلی پیدا کند. هر چند  به دلیل شیوع کرونا که امکان حضور دانشجو وجود ندارد و همه فعالیت های آموزشی و فرهنگی در بستر مجازی دنبال می شود باید  کمک کنیم این ارتباط و مسئولیت پذیری دانشجویان ادامه پیدا کند. در کل شاید بتوانیم از این طریق حس مسئولیت اجتماعی را تقویت و تاب آوری جامعه را بالا ببریم.

 

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی افزود:توجه به  موضوعات اجتماعی از بستر هنر رویدادی مهم در عرصه فرهنگی و اجتماعی است. برنامه هایی که از این کانال دنبال می شود، اثر بخشی فزاینده ای خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: جشنواره عکس و فیلم کوتاه می تواند ظرفیت کم نظیری را به روی علاقمندان و فعالان اجتماعی قرار گیرد که نتیجه آن تقویت هنجار های مثبت و اصلاح باور ها و خلاقیت ناپسند است.

 

عسگری گفت: اگر دانشجویان وارد این فرایند شوند سهم و اثر بیشتری بدست می آید. تمام یافته ها ثابت کرده اند که رویکرد پیشگیرانه برای آسیب های اجتماعی موثر تر است.

 

کد خبر 986353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha