شناسایی ۱۵ انشعاب غیر مجاز در شهرستان درمیان

خسروی از شناسایی ۱۵ انشعاب غیر مجاز از ابتدای تیرماه در شهرستان درمیان خبر داد و گفت: این انشعابات شناسایی شده برای طی کردن مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

«شهرام خسروی بیژائم» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت:  آب مورد نیاز مجتمع فخرود توسط 4 حلقه چاه تأمین می شود که 18 روستا (4 هزارو 650 اشتراک) با جمعیت بیش از 12 هزارنفر را تحت پوشش دارد.

 

 

سرپرست امور آب و فاضلاب درمیان با اشاره به شناسایی 15 انشعاب غیر مجاز در این شهرستان گفت: کشاورزان در برخی روستاها از آب شُرب برای مصارف کشاورزی استفاده می کنند که این اقدام در کمبود و جیره بندی آب در این روستا ها تأثیر بسزایی دارد.

 

 

خسروی بیژائم با بیان این که باید در شبکه توزیع و انتقال مجتمع آبرسانی به ازای هر نفر 135 لیتر  آب تولید و در اختیار متقاضی قرار گیرد، تاکید کرد: پس از کسر 40 درصد هدررفت آب، در شبکه های توزیع و انتقال به ازای هر نفر 215 لیتر آب تولید می شود که با این وجود هم به علت استفاده غیر مجاز آب در مصارف کشاورزی در برخی روستاها شاهد جیره بندی آب هستیم.

 

 

وی با اشاره به  جیره بندی آب در 18 روستا در ایام تابستان به علت استفاده غیر مجاز آب، افزود: از نیمه شهریور ماه با توجه به رونق کمتر کشاورزی و نیاز کم  باغات و مزارع به آب، این روستاها دارای آب پایدار بوده و نیاز به جیره بندی نداشتند.

 

 

خسروی تعرفه پایین آب در روستاها را مهمترین عامل استفاده غیر مجاز آب برای مصارف کشاورزی دانست و افزود: در صورت برخورد با متخلفان، جمع آوری انشعابات غیر مجاز و رعایت الگوی مصرف تابستان نیاز به قطعی یا جیره بندی آب در روستاها نیست.

 

 

وی در پایان از مردم خواست برای داشتن آب پایدار، رعایت الگوی مصرف و مدیریت آب مصرفی را مد نظر داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 986365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha