​۱۵ آبان آخرین مهلت کشت چغندرقند/ توصیه های زراعی به چغندرکاران گلستانی

عباسی آخرین تاریخ کشت چغندرقند را ۱۵ آبان ماه اعلام کرد و گفت: پس از پایان زمان کشت این محصول، احتمال سرمازدگی و کاهش عملکرد وجود دارد.

«محمدرضا عباسی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: بارش مناسب برای زراعت بارندگی مؤثر است که حداقل باید 15 تا 20 میلی متر بارندگی و در مدت زمان 6 ساعت رخ دهد و خاک تا 30 سانتی متر خیس شود تا برای کشاورزی مفید باشد.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: متأسفانه تا 15 آبان ماه بارندگی مؤثر را در استان گلستان نخواهیم داشت، از طرفی آخرین تاریخ کشت چغندرقند نیز 15 آبان ماه است و در کشت پس از 15 آبان این محصول احتمال سرمازدگی و کاهش عملکرد وجود دارد.

 

وی تصریح کرد: کشاورزانی که قصد کشت چغندرقند را دارند برای پیشگیری از عارضه های ناشی از کشت دیرهنگام، منتظر بارندگی مناسب نباشند، گرچه این مدت بارندگی رخ می دهد اما برای کشت چغندرقند کافی نیست.

 

عباسی تأکید کرد: به کشاورزان چغندرکار توصیه می کنیم قبل از کشت و یا بلافاصله بعد از کشت نسبت به آبیاری محصول خود اقدام کنند و سپس با بارندگی های چند میلی متری، زراعت خود را پایدار نگه دارند.

 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گلستان یادآور شد: زمان کشت کلزا نیز تا پایان آذرماه است و از آنجایی که تا پایان کشت محصول کلزا زمان زیادی باقی نمانده به کشاورزان کلزاکار توصیه می کنم با استفاده از روش های آبیاری نسبت به کشت محصول اقدام کنند.

 

وی ابراز داشت: امسال در بخش زراعت گندم و جو به دنبال کشت انتظاری هستیم، در این نوع کشت وقتی خاک رطوبت کافی نداشته باشد و پیش بینی بارندگی در روزهای آینده وجود داشته باشد در صورت کشت محصول، با نخستین بارندگی مزارع زودتر از موعد سبز خواهد شد و در انتهای فصل و موقع برداشت عملکرد بهتری خواهد داشت.

 

عباسی یادآور شد: کشاورزان در کشت گندم و جو از هم اکنون برای کشت انتظاری اقدام کنند تا عملکرد محصول آنها افزایش یابد.

 

 

 

کد خبر 986387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha