تفکرات داعشی تکفیری ریشه در زمان اختناق امام‌حسن‌عسگری (ع) دارد

بیکی گفت: تفکرات داعشی، تکفیری ریشه در زمان اختناق امام‌حسن‌عسگری (علیه السلام) دارد.

«مهدی بیکی» به مناسبت شهادت امام حسن عسگری «علیه السلام» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امام حسن عسگری(علیه السلام) در دورانی زندگی می‌کردند که تحت فشار و محدودیت‌های اجتماعی و سیاسی بودند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: اختناق و جو سنگین نظامی بر جامعه به‌گونه‌ای بود که ایشان در سامرا تحت فشار لشکریان حکومت وقت بودند و به همین دلیل نیز به عسگری ملقب شدند.  

 

وی اظهارداشت: امروز هم یک سری متعصبین تکفیری حضور دارند که همان روش حاکمان زمان امام حسن(علیه السلام) را ادامه می‌دهند و با تفکرات داعش و تکفیری دشمنی خودشان را با اهل بیت (علیهم السلام) و سیره ائمه معصومین(علیهم السلام) نشان می دهند.

 

بیکی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با تفکرات تکفیری امروز این است که ضمن مطالعه دقیق اوضاع و احوال زمان اختناق امام حسن عسگری(علیه السلام) نسبت به ریشه‌های علل آن بیشتر مطلع باشیم و با یک بصیرت همراه با مدیریت، ریشه های تکفیر و اختناق را بشناسیم و در برابر آن برنامه‌ریزی کنیم.

 

وی افزود: تفکرات تکفیری خصوصاً نیت های شوم داعش یکی از آسیب‌های بزرگی است که می تواند پیکره یکپارچه مسلمین را دچار انشقاق و تفرقه کند و این مسئله یکی از خطرات بزرگی است که از درون به وحدت مسلمین ضربه می زند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های علمی، بصیرتی و گردهمایی‌های اندیشه‌ای می‌تواند جلوی تفکرات تکفیری را بگیرد و حداقل اینکه جلوی رشد شتابنده آن را کند نماید.

 

وی گفت: برای جلوگیری از تفکرات تکفیری باید آیات قرآن کریم به خوبی تفسیر شود و در کنار آن سنت و سیره پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بیشتر ترویج شود آنوقت می بینید که بسیاری از تفکرات، حرکات و روش تکفیران و داعشی ها مخالف با مبانی فکری اسلام و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)است.

 

وی تاکید کرد: در سایه تفکرات تکفیری هیچ فرقه و مذهبی ایمن نیست و همه فرق و ادیان باید آن را محکوم نمایند.

 

 

کد خبر 986432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha