مردم برای رفع مشکلات جوانان و محرومیت وقف کنند

باقرزاده گفت: امروزه با توجه به تحریم‌های طالمانه اقتصادی و شیوع کرونا لازم است که مردم بیش از گذشته در صحنه باشند همانطور که تاکنون بودند مردم با وقف در حوزه های سلامت و اقتصادی در زمینه رفع مشکلات جوانان و محرومیت به جامعه کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « مجتبی باقرزاده » امروز(3آبان) در همایش یاوران وقف شهرستان قائمشهر در آستان مقدس امامزاده محمد(ع)، گفت: دو دسته از مردم وقف می‌کنند، گروهی مال خود را داده و دسته بعدی جان خود را وقف می کنند‌، مقام معظم رهبری فرمودند که فرهنگ و تاریخ ما وامدار کسانی است که جهان را به دور از محرومیت می‌خواستند.

 

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: در ایران اسلامی از این نیک‌اندیشان و خیراندیشان کم نداریم، مردم به کمک حاکمیت آمدند، در استان ما هم موقوفات زیادی داریم، در کل کشور با توجه به نیازهای روز جامعه نیت‌های متعدد داریم‌.

 

وی افزود: بیش از هزار مرکز درمانی موقوفه در کشور داریم، بزرگترین بیمارستان پیوند موقوفه نمازی در جنوب کشور داریم.  حدود ۱۲ هزار وقف در کل کشور داریم، در موارد مختلف ۲۰۰ هزار موقوفه با نیات مختلف واقفین خیراندیش که برگرفته از نیت‌های عمیق مذهبی‌شان بوده است را داریم.

 

باقرزاده خاطرنشان کرد: در کل کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار رقبه مستاجر وجود دارد که باید احیا شود  و وظیفه متولیان وقف است که حق و حقوق موقوفه را به‌روز کنند، وظیفه اصلی متصریان وقف حفظ و صیانت از اصل موقوفه و اجرای نیت امینانه واقفین است که امروز شاهد آن هستیم.

 

وی گفت: موقوفات از مردم و برای مردم هستند، امروزه با توجه به تحریم‌های طالمانه اقتصادی و شیوع کرونا لازم است که مردم بیش از گذشته در صحنه باشند همانطور که تاکنون بودند مردم با وقف در حوزه سلامت و اقتصادی به رفع مشکلات جوانان و محرومیت در جامعه کمک کنند.

 

مدیرکل اسناد و ثبتی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه تاکید کرد: امروز در اقتصاد مقاومتی و مقاوم کردن جامعه را در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی می‌کنیم، پرداختن به بحث دام سبک و سنگین، کشاورزی تخصصی و دانش بنیان، علم و فناوری، تولید انرژی خورشیدی و صرفه‌جویی در بقاع متبرکه را خواهیم داشت.

 

کد خبر 986444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha