آیین سوگواری امام حسن عسکری (ع) در کانون «شهید علی اکبر رحمانیان» برگزار شد

تراب فرد گفت: همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع)، آیین سوگواری و عزاداری به همت کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» برگزار شد.

«هادی تراب فرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) گفت: امام یازدهم شیعیان همچون دیگر ائمه اطهار (ع)، مظلومانه زیست و مظلومانه نیز به شهادت رسید.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» افزود: ظلم و جور دستگاه عباسی همواره بر این امام همام بارز و آشکار بود اما این امر سبب نشد تا امام عسکری (ع) دست از فعالیت های علمی، سیاسی و اجتماعی بر دارد.

 

وی آماده سازی مقدمات ظهور را از جمله اقدامات مهم امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت آن حضرت در جهت حفظ اسلام و مبارزه با افکار ضد اسلامی بوده است.

 

تراب فرد با تاکید بر ترویج سیره و روش امام حسن عسکری (ع)، عنوان کرد: کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» در راستای ترویج و گسترش مکتب اهل بیت (ع) به ویژه امام حسن عسکری (ع) هر سال در شب شهادت این گوهر آسمان امامت و ولایت به برگزاری ویژه برنامه های عزاداری و سوگواری می پردازد.

 

وی با اشاره به اینکه این مراسم پس از نماز مغرب و عشا در مسجد «امیرالمومنین (ع)» برگزار شد، خاطرنشان کرد: در این آیین حجت الاسلام «محسن کارگرفرد» پیرامون شاخصه ها و ویژگی های امام عسکری (ع) و فعالیت های انجام شده توسط آن حضرت در راستای تقویت و گسترش دین مبین اسلام به سخنرانی پرداخت.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان»، گفت: همچنین پس از این برنامه، عزاداری در رثای امام یازدهم شیعیان، با نوای «علیرضا عطایی» ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد که اعضای این کانون فرهنگی و هنری با حضور خود در این مجلس به ساحت مقدس امام عسکری (ع) ادای احترام کردند.

 

تراب فرد در پایان خاطرنشان کرد: این 2 مراسم با رعایت فاصله گذاری و شیوه نامه های بهداشتی از سوی نمازگزاران، اهالی مسجد و اعضای کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» همراه بوده است.

 

خاطر نشان می شود، این برنامه در راستای طرح ملی «ایران قوی» برگزار شد.

کد خبر 986588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha