برگزاری جشن های آغاز امامت امام عصر(عج) درفضای مجازی/ احکام اسلامی تعطیل نمی‌شود

مردم متدین و خداجوی استان سمنان فرارسیدن سالروزآغاز امامت امام عصر(عج) با وجود محدودیت‌های کرونایی در منازل خود جشن گرفتند و برای شفای عاجل بیماران د

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ نهم ربیع الاول هر سال هجری قمری، مصادف با آغاز امامت خورشید درخشانِ جهانِ بشریّت و مرواریدِ فروزانِ اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، احیاگر معالمِ دین و نابود کننده ظلم و ستم و شوکتِ تجاوزکاران و برقرار کننده حکومت عدل در سراسر جهان و بزرگ منادی توحید و عدالت و وارث راستین پیـامبر اعـظم (ص) و ائمـه معصـومین (ع) حضرت حجت بن الحسن العسکری، مهدی موعود (عج) است.

 

نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر(عج) است، بلكه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می آید.

 

امسال با شیوع ویروس کرونا همه چیز تغییر کرد و ‌جشن‌ها برگزار نشد ومحدودیت‌های کرونایی این روزها سبب شده تا مردم استان سمنان نتوانند در مجامع و تجمعات حضور یابند بنابراین شادی سالروز به امامت رسیدن حضرت ولی عصر (عج) را با خانواده‌های خود تقسیم و برای شفای عاجل بیماران و درماندگان و همچنین ریشه کن شدن بیماری کرونا دعا کردند.

 

بیماری کرونا تغییر بسیاری در سبک زندگی مردم داده است و با شیوع این بیماری بسیاری از برنامه های آموزش، فرهنگی و مذهبی تعطیل شد و ادامه دار شدن این شرایط مسئولان را بر آن داشت که این برنامه ها را در قالب های متفاوت و به شکل مجازی برگزار کنند.

 

با تشدید بیماری کرونا در سطح استان سمنان، محدودیت‌های جدیدی وضع شده که در پی آن تمام مساجد نیز تعطیل و تجمعات مردمی نیز برگزار نمی‌شود اما این امر سبب نشد تا مردم استان سمنان دست از جشن و سرور برای آغاز امامت امام زمان (عج) بردارند و نذورات خود را به صورت کمک‌های نقدی به مستمندان و گرفتاران و شادی شأن را با دعا برای سلامت امام عصر (عج) برگزار کردند.

 

مردم استان سمنان عید مظلومان دنیا را با دعا برای گره‌گشایی از کار مسلمانان و تمام منتظران برگزار کردند و آن‌طور که کارشناس مسائل مذهبی می‌گوید: آغاز ولایت امام عصر (عج) یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان و به خصوص شیعیان است.

 

حجت الاسلام«سید علی موسوی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در سمنان ضمن تبریک فرارسیدن سالروز امامت حضرت مهدی(عج) گفت: برنامه های عید امامت حضرت مهدی(عج) با محوریت کانون های مساجد در فضای مجازی برگزار می شود.

 

مدیر ستاد فهما استان سمنان با بیان اینکه جشن  سالروز ولادت امام زمان(عج) به صورت مجازی برگزار می شود اضافه کرد: آیین‌های گرامیداشت سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) امسال به صورت مجازی برپا می‌شود.

 

وی به اهمیت جایگاه درک امامت و ولایت حضرت مهدی(عج اشاره داشت واظهارکرد: بر اساس تعالیم اسلامی یکی از وظایف مهم هر مسلمان، انتظار ظهور حضرت قائم (عج) است، انتظار تحقق وعده الهی بر حاکمیت صالحان و تشکیل دولت اهل بیت رسول خدا (ص) است.

 

حجت‌الاسلام  موسوی با تأکید براینکه منتظران واقعی با پیروی از فرامین معصومین (ع) و با درک درست از بازگشت عدالت راستین می‌توانند در رفع مشکلات و مبارزه با استکبار موفق عمل کنند ادامه داد: هر یک از شیعیان و پیروان حضرت صاحب الزمان(عج) باید در عصر انتظار نسبت به مقام عالی و والای منجی بشریت درک و معرفت خود را ارتقاء دهند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با اشاره به کارگیری ظرفیت و بستر فضای مجازی برای توسعه فعالیت های فرهنگی وجشن آغاز امامت ولی عصر (عج) اظهارداشت: فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بهره مندی از فضای مجازی در گروه هایی که با حضور نوجوانان و جوانان با هدف تقویت باورهای دینی و ایمانی شکل گرفته است نسبت به تبیین و ارتقاء سطح معرفت به حضرت مهدی(عج) تلاش می کنند.

 

وی با تأکید براینکه توجه به شیوع بیماری کرونا و ضرورت عدم بر پایی تجمع در جامعه، باید با استفاده از فرصت شبکه‌های مجازی، معنویت را بیش از گذشته در بطن جامعه نشر داد ادامه داد: نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی و حضور فعالان دینی و قرآنی در این عرصه می تواند مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان باشد.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه فضای مجازی به عنوان یکی از جدیدترین ابزار تبلیغ دینی در یک محیط پر مخاطب ومملو از کاربران جستجو گر مدرن ، امکان انتقال آموزه ها و مفاهیم دینی را فراهم ساخته است اضافه کرد: می‌توان با بسترسازی مناسب در فضای مجازی، تحقق اهداف و توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری را اجرایی کرد.

 

وی با اشاره به اینکه براینکه براي تبليغ مفاهيم ديني باید بتوانیم از ظرفيت هاي موجود در فضاي مجازي  به شکل صحیح استفاده کنیم اظهارداشت: تقویت بستر برای فعالیت فعالان مساجد در عرصه های مختلف بویژه عرصه فضای مجازی، گامی مهم در مقابله با توطئه های دشمنان است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان، انتظار در زمان غیبت کبری را بهترین عمل و برترین فضیلت‌هاعنوان کردوگفت: شناخت حضرت مهدی(ع) و نایب ایشان وظیفه مهم منتظران است که خوشبختانه امروز مردم، مقام معظم رهبری را به عنوان نایب امام زمان(عج) به خوبی شناخته‌اند.

 

حجت الاسلام «علی شکری» با بیان اینکه کسی که از مسیر ولایت خارج شود، در ضلالت و گمراهی بوده و شقی‌ترین انسان‌ها است، ادامه داد: محبت و مودت نسبت به حضرت مهدی(ع) وظیفه منتظران است که این مهم نسبت به ائمه اطهار (ع) در قرآن نیز سفارش شده است.

 

وی استعانت، استمداد و تمسک به امام زمان(عج) را ازدیگر وظایف مهم منتظران دانست و گفت: از امام در حل مشکلات جامعه کمک بخواهیم چرا که ائمه‌اطهار(ع) واسطه فیض الهی هستند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بیان کرد:‌ دعا برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دیگر وظیفه منتظران است و همچنین با امام(ع) و نایب ایشان عهد ببندیم و  پیمان شکنی نکنیم.

 

حجت الاسلام شکری با بیان اینکه منتظران حضرت صاحب الزمان (عج) اهل تقوا، اخلاص، احسان و مهر و محبت به ديگران هستنداضافه کرد: شیعیان منتظر علاوه بر دعای عهد می‌توانند با بهره ‏گیری از ادعیه و زیارات دیگری که مرتبط با حجت بن الحسن (ع) است، پیوند دائمی خود را با آن امام برقرار سازند.

 

وی گفت: دعای ندبه، فرج، دعای زمان غیبت، استغاثه به امام زمان (ع)، زیارت آل ‏یاسین و امام عصر در روز جمعه، نماز امام زمان و مانند آن اعمالی هستند که شیعیان می توانند توسط آن، با امام عصر تجدید پیمان کنند و دعا به امام زمان (ع) در قنوت و تعقیب نمازهای پنج ‏گانه نیز می‌تواند در ایجاد ارتباط با حجت بن الحسن(ع) نقش مؤثری داشته باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تأکید براینکه در دوران غیبت، هیچ یک از احکام اسلامی تعطیل نمی‌شود و باید تا آمدن امام عصر (ع)، به همه آنچه اسلام از ما خواسته است، عمل کنیم و برای به دست آوردن احکام الهی به مجتهدین واجدالشرائط مراجعه کنیم افزود: بنابراین بر همه منتظران امام عصر (ع) لازم است که بنا به فرموده امامان خود، با پیروی از فقیهان و مجتهدان واجد شرایط، اعمال دینی خود را انجام دهند و در زمینه امور اجتماعی و سیاسی نیز وظیفه مردم، اطاعت از فقیهی است که بزرگان شیعه به عنوان ولی فقیه انتخاب کرده ‏اند.

 

کد خبر 986686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha